מבזקיםמשפטי/פלילי

דמי חסות בהיקף של מאות אלפי ש"ח: הצהרת תובע הוגשה נגד בכירים ממשפחת הפשע חרירי

חקירה גלויה של היאחב"ל החלה ב- 27 בדצמבר בחשד לעבירות חמורות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה מתחום המכרזים בקרקעות. כזכור, תשעה עצורים ועשרות מעוכבים נחקרו בחשד כי גורמים עבריינים ממשפחת חרירי, פנו לכאורה לזוכים במכרזי קרקעות בשנים 2018 -2020 באזור טייבה והעבירו להם מסר מאיים על חייהם, בטענה כי הקרקעות שייכות להם ועל הזוכים לבטל את הזכייה או לשלם מאות אלפי שקלים בעבור אותן קרקעות.

על פי הצהרת התובע, במהלך החקירה המאומצת ובאמצעים טכנולוגים, הצליחו חוקרי היאחב"ל להתחקות אחר העברות הכספים בין הנסחטים לסוחטים ולהגיע אל הזוכים מהחברה הערבית תוך גביית עדויות, מהן עולה כי בשל חשש לחייהם, חלק מהזוכים ביטלו את זכייתם במכרז בעילה של "סכנת חיים" ואף הפסידו עשרות אלפי שקלים על הערבויות ששילמו. חלקם גם נאלצו לשלם "חאווה" (דמי חסות), בהיקף של מאות אלפי שקלים לחשודים, זאת בעקבות פנייה ואיומים של גורמים עבריינים ממשפחת חרירי, שהתבטאו כלפי הזוכים באמירות מאיימות כמו: "נראה אותך בונה על הקרקע".

כאמור, היום לאחר חקירה מורכבת ומסועפת של היאחב"ל הוגשה בבימ"ש השלום בראשל"צ הצהרת תובע ע"י פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) נגד 4 חשודים, ביניהם בכיר במשפחת חרירי. בימים הקרובים יוגש כ"א ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button