מבזקיםתנועה ותחבורה

315 מיליון שקלים יושקעו בשדרוג תשתיות תחבורה ציבורית בעיר בית שמש

במסגרת החלטת ממשלה רחבה לעיר בית שמש שעברה היום (ראשון) בממשלה, הקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים תקציב משמעותי של כ-315 מיליון ש"ח לתוכניות פיתוח נרחבות. בין התוכניות יקודמו נתיבי העדפה חדשים לתחבורה הציבורית, יוקמו מסופים לתחבורה הציבורית, יותאמו תשתיות התחבורה ברחובות לאוטובוסים מפרקיים, יורחב משמעותית שירות התחבורה הציבורית בעיר ותסלל רשת שבילי אופניים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ מרב מיכאלי, בירכה על ההחלטה, ש-60% מתקציבה הכולל מושקע בפיתוח התחבורתי ובקידום התחבורה הציבורית בעיר, כמרכיב משמעותי לפיתוח דיור ושיפור איכות החיים.

משרד התחבורה צפוי להרחיב את שירות התחבורה הציבורית באופן משמעותי, בעיקר בנסיעות בתחום העירוני-מטרופוליני, במטרה להעלות ב-5% את מספר המשתמשים בו. כמו כן, ישקיע המשרד 15 מיליון שקלים בתיקון כיכרות ותשתיות כבישים, כדי לאפשר מעבר של אוטובוסים מפרקיים ולהרחיב את השירות גם לשכונות החדשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השירות שינתן יהיה מהיר יותר, זאת באמצעות סלילת שלושה נתיבי העדפה חדשים לתחבורה ציבורית, ברחוב נהר הירדן, לוי אשכול ויגאל אלון, בעלות של 240 מיליון שקלים. פעולות אלה צפויות להעלות את המהירות הממוצעת של האוטובוסים בעיר, ל-25 קמ"ש.

כמו כן, הקצה המשרד 30 מיליון שקלים לתכנון וביצוע של מסופי תחבורה ציבורית בעיר. המשרד יסלול רשת שבילי אופניים, בעלות כוללת של 20 מיליון שקלים ויקדם תכנון מפורט של מחלף "ביג בית שמש" בהשקעה של 10 מיליון שקלים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "בית שמש היא עיר מובילה בשימוש בתחבורה הציבורית, והאחריות שלנו היא לדאוג לשמר ולשפר ככל הניתן את השירות והתדירות ולהגביר באופן מאסיבי את אחוז המשתמשות והמשתמשים בתחבורה הציבורית. הממשלות הקודמות לצערי לא הרחיבו את התשתיות והשירות הנדרשים בהתאם לגידול העצום של העיר וכעת אנחנו מתחילות לצמצם את הפער. יחד עם ראש העיריה, ד"ר עליזה בלוך, אני שמחה להוביל תוכנית משמעותית והכרחית כדי להעלות את רמת התחבורה הציבורית בעיר כמה שיותר."

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button