טכנולוגיהמבזקים

המצאה של תלמידי תיכון בחולון תסייע לרכבים האוטונומיים

תלמידים ממגמת הנדסת תוכנה בקריית החינוך בני עקיבא הראל בחולון פיתחו בעזרת בינה מלאכותית תוכנה שתאפשר תרגום של התמונה שרואה הרדאר של הלייזר (lidar) ברכבים אוטונומיים לתמונה איכותית יותר. המחקר פורסם באוניברסיטת קורנל היוקרתית.

יואב אסנאפי ואליהו אייצו תלמידי קריית החינוך בני עקיבא הראל בחולון, שלומדים במגמת הנדסה תוכנה במוסד החינוכי יצאו עם מרכז המגמה ד"ר נוריאל מור ותלמידים נוספים להשתלמות קיץ בחברת אינוויז. באדיבות מנכ"ל החברה, עומר כילף ובעידוד מהנדס התוכנה, יוסי אביבי. אינוויז היא החברה המתקדמת ביותר בעולם ב LiDAR, רדאר של לייזר לרכבים אוטונומיים המפיק את התמונות מסביבת הרכב.

במהלך ההשתלמות ולאחריה פיתחו יואב ואליהו מערכת ראייה ממוחשבת יוצאת דופן, ראשונה מסוגה בעולם. המערכת שהתלמידים המציאו יודעת לקחת נתונים של לייזר ולהפוך אותם לתמונה מציאותית. "על התמונה המציאותית ניתן בקלות לבצע זיהוי אובייקטים, גם של אובייקטים שקשה יותר לזהות באמצעות הלייזר לבד" מסביר מרכז המגמה ומי שהנחה את התלמידים ד"ר נוריאל מור. למערכת שהתלמידים בנו יש פוטנציאל עתידי בתחום רכבים אוטונומיים מבוססי לייזר, וגם השלכות לתחומים אחרים של Virtual Reality. המחקר של התלמידים פורסם באוניברסיטת קורנל, המקום המקובל בעולם לפרסום מחקרים חדשניים בתחום הבינה המלאכותית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל הקרייה החינוכית בני עקיבא הראל בחולון איתמר רוזנפלד בירך על ההישג-"מגמת הנדסת התוכנה בקריית החינוך שלנו היא חלק מתפיסה של שאיפה למצוינות ומיצוי יכולות התלמיד. אני גאה ביואב ואליהו שבהדרכת המורה נוריאל מור מפתחים המצאות ולא מפסיקים להפתיע אותנו"

צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

Back to top button