חדשות הארץמבזקים

כלכליסט: המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול על מנת לפרוץ למכשירי טלפון ניידים של אזרחים

על פי תחקיר שפורסם ב"כלכליסט", נמצא כי משטרת ישראל השתמשה בתוכנת הריגול 'פגסוס' מבית היוצר של חברת NSO הישראלית, על מנת לעקוב אחרי מכשירי הטלפון הניידים של אזרחים, וללקט את המידע הטמון בו על ידי פריצה אל המכשירים ללא צורך בקרבה אליהם. על פי התחקיר, המידע שהופק סווג כ"מודיעין" ולכן אושר בבתי המשפט כאשר השתמשה המשטרה במידע לצורך הצגת ראיות בחקירותיה.

תגובת המשטרה לפרסום: "בהמשך לפרסומים בהם לכאורה משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול כפי שפורסם הבוקר בכלכליסט ברצוננו להעמיד את הדברים על דיוקם: אין שחר לטענות העולות בכתבה שפורסמה היום. כל פעילות המשטרה בתחום זה הינה ע״פ דין, על בסיס צווי בימ"ש ונהלי עבודה מוקפדים. בתחום זה קיימות מערכות פיקוח ובקרה מוגברות בתוך הארגון ומחוץ לארגון. צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק במדינת ישראל."

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר בתגובה לפרסום: "היום הוכחה טענתנו כי במקום לאפשר לנו לממש את זכות המחאה ולהגן על המוחים, משטרת אוחנה לא בחלה באף אמצעי כדי לסכל אותה. זוהי רעידת אדמה שאסור לעבור עליה לסדר היום. בלתי נתפס איך פרקטיקות שלקוחות ממשטרים אפלים הופנו כלפי אזרחים שומרי חוק. השר בר-לב חייב לבצע בדק בית בתוך המשטרה ולמצות את הדין עם האחראים למחדל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון פנים, עומר בר לב, כתב בחשבון הטוויטר: "לאחר בירור, אין פרקטיקה של האזנות סתר, או חדירה למכשירים, בידי משטרת ישראל ללא אישור שופט. יחד עם זאת בכוונתי לוודא כי לא מתבצע שום עיגול פינות בנושא NSO וכי כל דבר נבדק ומאושר על ידי שופט ברחל ביתך הקטנה."

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה) הגיב: "הפרטים העולים מהתחקיר מטרידים מאוד ומחייבים בדיקה מעמיקה. אסור למשטרת ישראל לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה. ככל שהדברים האמורים אכן התקיימו, יש כאן עדות נוספת להידרדרות החמורה בנורמות הבסיסיות של שלטון החוק בשנים האחרונות, במהלכן הממשלה הקודמת נכשלה כישלון חרוץ בטיפול בענייני משטרת ישראל. פניתי לידידי, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, ואני סמוך ובטוח שאם אכן נעשה שימוש לא ראוי במעקב אחר אזרחים ישראלים – השר יבצע בירור מקיף ומעמיק כדי לגלות את מימדי התופעה ולהפסיקה לאלתר. ועדת החוקה, חוק ומשפט תעקוב אחרי הנושא".

ח"כ איתמר בן גביר תקף: "צריך לפטר את המפכ"ל קובי שבתאי מהמשטרה. מדובר באירוע חמור ביותר ולא משנה אם המעקב התבצע נגד פעילי שמאל, ימין, או ארגונים חברתיים. זכויות אזרח, זה זכויות אזרח וצריכים לשמור עליהן. גורמים במשטרה מתנהלים במקרה הזה כמו במדינת עולם שלישי".

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button