מבזקיםפוליטי / מדיני

מנכ"ל התאגיד קובלנץ: "אין אצלנו אווירת טרור, אני לא מוכן לקבל את זה"

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה הבוקר (רביעי) דיון המשך סוער בסוגיית הטיפול בהטרדות מיניות בתאגיד השידור "כאן" בעקבות ממצאי הוועדה הציבורית לעניין יחסי עבודה בתאגיד השידור הישראלי. את הדיון פתחה היו"ר ח"כ עאידה תומא סלימאן ואמרה: "קראתי את דו"ח הוועדה שמציין את העובדה שקיים פער או אי בהירות בסמכויות במעקב על תלונות בדבר הטרדות מיניות. אני שמחה שהוועדה סיימה את עבודתה ונקשיב לעיקר הממצאים וההמלצות. אני חייבת להגיד שלאחר הדיון הקודם הגיעו אלי עוד תלונות".

יו"ר הוועדה הציבורית, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) אילה פרוקצ'יה, אמרה: "הופיעו בפנינו מעל 150 דוברים מכל חטיבות התאגיד – עובדים בפועל ומהעבר וגם מנהלים. התקבלה תמונה מאוד מורכבת. מצד אחד הישגים מרשימים בתחום התוכן והיצירה לצד כשלים עמוקים ביחסי עבודה ויחסי אנוש. חלק גדול הביעו מצוקות קשות לא רק בעניין הטרדות מיניות. הקו המוביל בתלונות היה יחס מתעמר. חלק מהעובדים הביעו שביעות רצון ממקום העבודה. מאותה שכבה של עובדים שהעלו תלונות קשות עלתה תמונה מאוד קשה של סביבת עבודה בעייתית שמחייבת תיקון במספר מישורים. היקף התלונות שהגיעו אלינו היו עשרות רבות של תלונות רובן הגדול היו חסויות משום שהדוברים ביקשו חסיונות לזהותם ולתוכן התלונות וזה לא אפשר עימות עם הנילונים וזה לא אפשר את אימות התלונות מול הנילונים".

יו"ר הוועדה: "המועצה היא הגוף הממנה את בעלי המשרות הבכירות בתאגיד. מה אתם מתכוונים לעשות חוץ מאשר לאמץ המלצות. אין אף אחד בדו"ח הזה שמקבל על עצמו את האחריות עם כל הכבוד מי היה אחראי על אווירת הטרור, האם מישהו הולך להתחשבן על זה?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר עומר: "יש אחראי אחד למצב והוא מנכ"ל התאגיד. יש פה כישלון גדול מאוד בנושא התרבות הארגונית. למנכ"ל יש הישגים גדולים וכישלון גדול. בלי המנכ"ל לא היה תאגיד. האחריות היא עליו והוא האשם העיקרי במצב הזה."

מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, השיב: "מאז שהדו"ח פורסם אני לא ישן בלילה והדבר היחיד שאני מתעסק בו הוא הדבר הזה. אני לוקח אחריות מלאה שכל תשומת הלב הניהולית שלי הוקדשה בהתחלה אולי אתן לא זוכרות, כמות ניסיונות החיסול של התאגיד על ידי הפוליטיקאים והממשלה הקודמת וניסיונות סיכול מעוד גורמים הביאו אותי בתור מנכ"ל בהישרדות ולאחר ששרדנו במצוינות וכן אני לוקח אחריות מלאה שלא לקחתי מספיק תשומת לב לתרבות האירגונית. אני באופן אישי אדאג לתקן את כל מה שצריך".

יו"ר הוועדה אמרה: "אני יודעת שידעת על התלונות האלה. האווירה הייתה מאוד קשה". קובלנץ השיב: "בתאגיד אין אווירת טרור. אני לא מוכן לקבל את זה".

ח"כ סלימאן זעמה: "מי שלא מכיר בתוצאות לא יכול לתקן אותן". ח"כ אופיר: "אתה מסוגל להסתכל בעיני העובדים ולהגיד שאין אווירת טרור?", קובלנץ ענה נחרצות- "כן, כן",

ח"כ אופיר שאל: "אתה יכול להסתכל בעיני עובדים שלוקחים כדורים פסיכיאטריים ולהגיד להם למה אתם לוקחים את הכדורים האלה? מאות עובדים שלך משקרים?". קובלנץ השיב כי "יש משבר אמיתי. יש כשלים הם ברי תיקון".

יו"ר הוועדה: "ח"כ מיכל רוזין ציינה שיצא מכתב מטעמך לעובדים אחרי התחקיר שבו ציינת שלא תסבול חתרנות, האם זה קרה?". קובלנץ: "אכן הרפליקה הזאת הייתה שם אבל היא היתה חלק ממכלול. זאת הייתה בחירת מילים אומללה". יו"ר הוועדה: "אם אומרים בדו"ח שיש אווירה קשה וטרור ואתה מנפנף את זה בהינף יד, אם אומרים שזה קורה במשמרת שלך ואתה אומר 'קרו טעויות', אני חושבת שאתה מר אלדד לא מבין את כובד הדו"ח הזה – למרות ההמלצות שהגדרתי אותן בהתחלה כרכות. קראת את הדו"ח?". קובלנץ: "קראתי כל מילה כמה פעמים".

ח"כ סלימאן: "יש פה אחריות אישית מה שקרה בארגון תחת הניהול שלך, אתה המנכ"ל. ח"כ רוזין: אתה מבין שלהגיד לעובדים 'חתרנות' זה איום מפורש להגיד 'לא נסבול חתרנות', זה אומר אני יודע מי אתם ומה סיפרתם".

ח"כ סלימאן: "זה אומר שהתלונות הם מה שיפגע בארגון ולא המעשים שמדווחים".

קובלנץ השיב: "זאת הייתה בחירת מילים אומללה ואני מצטער עליה".

צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת

Back to top button