חדשות חוץמבזקים

הנשיא ביידן מאיים: פלישה רוסית לאוקראינה תגרור "מחיר יקר"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר לפנות בוקר (חמישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לרגל שנתו הראשונה בתפקיד, כי הוא "מעריך" שרוסיה עשויה לפלוש לאוקראינה, אך הוא מאמין שהנשיא פוטין אינו מעוניין במלחמה מלאה וכי רוסיה תשלם "מחיר יקר" אם תפתח בפלישה צבאית, כך דווח בסוכנותצ הידיעות AP.

הדברים נאמרו על רקע המשבר המעמיק בגבול אוקראינה- רוסיה, שם כינסו הרוסים כ- 100,000 חיילים והועלה חשש כי מוסקבה מוכנה לפלוש לתחומי אוקראינה.

"הוא (פוטין) חייב לעשות משהו", אמר ביידן על פוטין. "הוא מנסה למצוא את מקומו בעולם בין סין למערב". ביידן הציע ש"פלישה קלה" עשויה לעורר תגובה פחותה מאשר פלישה בקנה מידה מלא למדינה, הערה שגררה גינוי מיידי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הנשיא ביידן בעצם נתן לפוטין אור ירוק לפלוש לאוקראינה על ידי כך שהגדיר את חוסר המשמעות לכאורה של 'פלישה מינורית'", אמר הסנאטור הרפובליקני בן סאסה.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, ציינה בהצהרה שלאחר מכן כי לא מדובר בהכרח על טנקים וחיילים. "הנשיא ביידן יודע מניסיון רב שלרוסים יש אפשרויות נוספות של ביצוע פעולות התקפיות מלבד פעולה צבאית, כולל התקפות סייבר וטקטיקות חצי-צבאיות. והוא אישר היום שמעשי התוקפנות הרוסית יתקבלו בתגובה נחרצת, הדדית ומאוחדת", אמרה.

צילום: AP Photo/Susan Walsh

Back to top button