חדשות חוץמבזקים

יום השואה הבינלאומי: בשנה החולפת אנטישמיות המשיכה להוות אתגר ואף איום על קהילות יהודיות

לרגל יום השואה הבינלאומי, מסכמת הליגה נגד השמצה את תופעת האנטישמיות ברחבי העולם בשנה החולפת ומציינת כי שנאת היהודים וישראל המשיכה לשגשג.

בין האירועים הבולטים בשנה זו:

• נסיקה באירועים אנטישמיים ברחבי העולם סביב מבצע ״שומר החומות״ המתקשרים להתנגדות לעצם קיומה של מדינת ישראל, להתנגדות לזכותה של ישראל להגן על עצמה ומחזקים תאוריות ורגשות אנטישמיים משמאל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר התקריות האנטישמיות במהלך העימות הצבאי בין ישראל וחמאס במאי 2021 ומיד לאחריו הוכפל ואף למעלה מכך – בהשוואה לאותה תקופה ב-2020.

כמו כן, בסקר שנערך ע"י הליגה נגד השמצה עם תום מבצע שומר החומות, נמצא כי בקרב 75 אחוזים מיהודי ארה"ב התגבר החשש מאנטישמיות, בארה"ב ומחוצה לה. כמו כן דיווחו 60 אחוזים כי היו עדים לאנטישמיות על רקע זה.

• משבר הקורונה ממשיך להוות כר פורה להפצת תאוריות קונספירציה אנטישמיות קלאסיות על שליטתם של היהודים בעולם, גריפת רווחים מן המגיפה, שליטה בחיסונים ועוד. כמו כן, דימויים נאצים הופכים להיות חלק ממחאת מתנגדי החיסונים ברחבי העולם וגם בישראל.

• ביטחונן של הקהילות היהודיות בארה״ב וברחבי העולם ממשיך להיות בסכנה

האירוע האנטישמי בבית הכנסת בטקסס, ארה״ב, רק בשבוע שעבר, אשר למרבה המזל נגמר ללא נפגעים בנפש מצד החטופים מתפללי בית הכנסת, הדגיש שוב את העובדה כי הקהילות היהודיות ממשיכות להוות יעד למתקפות עבור קיצוניים בעלי עמדות אנטישמיות. האירוע ממשיך מגמה של למעלה מעשור בה תופעת האנטישמיות הפכה לחמורה ומסוכנת יותר עבור יהודים ברחבי העולם.

לאחר הפיגוע האנטישמי בבית הכנסת ״עץ החיים״ בפיטסבורג, שגבה את חייהם של 11 מתפללים, הפיגוע האנטישמי בבית הכנסת בפאוויי שגבה את חייה של מתפללת והפיגוע האנטישמי בבית הכנסת בהאלה, גרמניה, ביום הכיפורים, שגבה את חייהם של שני בני אדם, אין ספק כי קהילות יהודיות ברחבי העולם ממשיכות להתמודד עם סוגיות אבטחה וביטחון ומוסדות יהודיים והבאים בשעריהם מרגישים פגיעים מאי פעם.

צילום: A.G

Back to top button