כלכלהמבזקים

ההסתדרות בתגובה למשבר בנמלים: "עמדת המדינה שערורייתית, זו שליפה מהמותן"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי התייחס היום (חמישי) למשבר בנמל חיפה והבהיר כי טענת המדינה לפיה הרפורמה בנמלים פתחה לתחרות גם את תחום המטען הכללי מעולם לא נידונה מול ההסתדרות ולא התבררו השלכותיה.

במכתב למנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק ולסגן הממונה על השכר במשרד האוצר איליה כץ הבהיר אדרי כי עמדת המדינה "השערורייתית" עלתה לראשונה על ידה, מעולם לא נשמעה בחדרי המו"מ והיא "נחזית כשליפה גחמתית ולא אחראית מהמותן, כצעד שיביא חורבן והרס ודאיים לא רק ליחסי העבודה בנמלים כי אם גם לנמלים עצמם".

עוד הוסיף אדרי כי מדובר בצעד שעלול לערער מן היסוד את יחסי העבודה במשק כולו. לדבריו, הרפורמה בנמלים התייחסה להקמת שני רציפי מכולות בתפעול פרטי וזאת בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתבו מבקש אדרי שהמדינה תחזור בה מעמדתה בנוגע לפריקת המטען הכללי. "עליכם להתעשת, לחזור בכם מהאמור ולבוא עם ההסתדרות בדברים לגיבוש דרכים לגיטימיות לסיום המשבר בתוך יחסי העבודה", אמר וסיכם: "ההסתדרות עומדת מאחורי ההסכמים עליהם חתמה לפתיחת השוק לתחרות מחד, ולשימור יכולת התחרות של הנמלים מאידך, אך היא לא תסכים עם ניתוץ ההסכמים והרס הנמלים הקיימים".

צילום: דוברות נמל חיפה

Back to top button