מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ לפיד ושרת החוץ של גרמניה עקב החלטת האו"ם בנושא הכחשת השואה: "יוזמה משותפת"

שר החוץ יאיר לפיד ושרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, יצאו לפני זמן קצר (חמישי) בהצהרה משותפת, עקב אימוץ החלטת האו"ם בנושא הכחשת שואה.
 
"אנו מברכים על אימוצה (בקונצנזוס) של החלטת האו"מ בנושא הכחשת שואה ועיוות זיכרון השואה היום." נפתחה ההצהרה המשותפת, "החלטה זו היא פרי יוזמה משותפת של ישראל וגרמניה. אנו מודאגים מאד מהעלייה הדרמטית בגילויים של הכחשת השואה, עיוותה ורוויזיוניזם של השואה, כמו גם מהתופעה, לה אנו עדים לאחרונה, של השוואות הנעשות בין סוגיות הנתונות במחלוקת פוליטית לבין השואה. השוואות כאלה הינן סילוף ההיסטוריה, ואי-צדק כלפי הגברים, הנשים והילדים אשר זכויותיהם נגזלו, ואשר נרדפו ונרצחו. השוואות אלה הינן ביטוי של אנטישמיות והן עומדות בניגוד ישיר להגדרת האנטישמיות של ארגון "הברית הבינלאומית לשימור זיכרון השואה" (IHRA) ולהגדרת הכחשת שואה ועיוות זיכרון השואה של ארגון זה. הן זורעות דעה קדומה ואיבה באופן שמאיים בסופו של דבר על החברה בה אנו חיים." נאמר.

עוד הוסיפו ואמרו השרים: "קידום זיכרון השואה והחינוך לזיכרון השואה, כמו גם המאמצים למאבק באנטישמיות, גזענות ושנאת-זרים, נמצאים בעדיפות עבור ממשלותינו ועבור שני העמים. מוטלת עלינו החובה לזכור, ללמוד ולהציב אתגר בפני הגידול בתופעות הרוויזיוניזם של השואה, הכחשתה ועיוותה, בתצורתן המקוונת והלא-מקוונת. החלטה זו קוראת למדינות החברות באו"מ, לסוכנויותיו וכן לגורמים בסקטור הפרטי כגון חברות הטכנולוגיה, לנקוט בצעדים פעילים כנגד המגמה המטרידה של הכחשת שואה ועיוותה, לעודד חינוך ומחקר ולטפח את זיכרון השואה. החלטה זו הינה תרומה חשובה ובעיתוי הנכון להתנגדות לאנטישמיות, ומהווה עבורנו חובה מוסרית משותפת."

לסיום אמרו: "היום, 20 בינואר 2022, אנו מציינים את יום השנה ה-80 לוועידת ואנזה. ועידה זו התוותה את הרדיפה השיטתית והרצח של יהודים בכל רחבי אירופה. מוטלת עלינו החובה כלפי כל הקורבנות והניצולים, שלא לשכוח לעולם. אנו נוטלים את האחריות לשמר ולהגן על העובדות ההיסטוריות של השואה אשר הביאה לכליית שליש מהעם היהודי, לצד בני מיעוטים אחרים. לעד תהיה השואה סימן אזהרה עבור כולם  מפני הסכנה הטמונה  בשנאה, אי-סובלנות, גזענות ודעה קדומה. אימוצה בקונצנזוס של ההחלטה היום מוכיח בבירור כי הכחשת שואה היא עניין שלגביו הקהילה הבינלאומית עומדת מאוחדת ומשמיעה קול אחד. אנו מחויבים לשמור על זיכרון הקורבנות ולהבטיח כי זוועות העבר לא תשנינה לעולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ

Back to top button