חדשות הארץמבזקים

תושבי השומרון נוטעים ומגדרים את האזורים מסביב לפדואל: "אנחנו נציל את שטחי C"

מאות מתושבי השומרון יצאו היום (שישי) לנטיעות ועבודות גידור מסביב ליישוב פדואל. זאת בין השאר כדי לעצור את ההשתלטות על שטחי C של הרשות הפלסטינית. עבודות הנטיעה נעשו בהיתר הרבנים, כך שהנטיעה עצמה נעשתה עי נוכרים ועבודות הגידור וההכשרה נעשו עי הנוער והמבוגרים ביישוב.

במבצע הנטיעות השתתפו הבוקר נוער, מבוגרים מיישובי גוש מערבא בהם פדואל, ברוכין עלי זהב ולשם וכן רב היישוב ברוכין, הרב מאיר אילביץ', יושבי ראש הישובים וכן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. האירוע אורגן עי המועצה האזורית שומרון וועדי הישובים וועדות לשמירה על הקרקעות בישובים וכן תנועת "אם תרצו".

"באנו לכאן כי זו הארץ שלנו ואנחנו לא נוותר עליה", אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון והוסיף: "אנחנו לא מחכים לממשלה הזו. אנחנו כאן כדי לנצח בשביל עם ישראל. במקום הזה עוד מעט תהיה שכונה. כך תמיד היה בציונות. איפה שהמחרשה עוברת שם ייקבע גבולנו. לצערי אנחנו עומדים מול הפקרות מוחלטת של השתלטות על שטחי C ואוזלת יד של הממשלה. רואים את זה בשומרון רואים את זה בנגב ואנחנו כאן בשם עם ישראל כולו כי עם ישראל ינצח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ניר דבוש – דוברות שומרון

הרב מאיר אילביץ, רב היישוב ברוכין אמר: "אנחנו נמצאים כאן בזמן חירום כשמשתלטים על הארץ, אנחנו כאן בשם כל האומה. לא חלמתי שנצטרך לעשות אירוע של נטיעות בזמן שמיטה אבל כשנלחמים על הארץ – מותר, עשינו זאת על פי כל הגדרים ההלכתיים, הנטיעה נעשתה עי נוכרים; וכל שאר העבודה עי יהודים, כך אנחנו שומרים על שמיטה וגם מגנים על הארץ הזו, אנחנו כאן כדי להציל את ארץ ישראל בשם כל האומה ואנחנו נעשה זאת".

המועצה האזורית שומרון מקיימת מערכה עיקשת כנגד השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C באזורה ואף הקימה מחלקה מיוחדת לטיפול בתופעה. מטפלת בנושא גם תנועת 'רגבים' בפן משפטי. לפני כחודש יצאו תושבי גוש מערבא והפגינו כנגד אוזלת היד של מדינת ישראל אל מול ההשתלטות והקמת מבנים בלתי חוקיים פלסטינים בקצב מסחרר מסביב ליישוביהם. כתוצאה מכך עצר המנהל האזרחי את הבנייה באופן נקודתי אולם הרשות הפלסטינית ממשיכה לבנות מאז באין מפריע.

צילום: ניר דבוש – דוברות שומרון

Back to top button