חדשות הארץמבזקים

מועצת יש"ע על אירוע האלימות החריג סמוך לגבעת רונן בשומרון: "מזועזעים מהתמונות"

חקירת משטרה נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו היום (שישי), אודות אירוע אלימות והצתת רכב סמוך לגבעת רונן שבשומרון, לאחר שהגיעו מספר רעולי פנים החלו לתקוף פלסטינים ופעילי ארגונים וליידות לעברם אבנים. כתוצאה מהאלימות מספר אזרחים נפצעו קל וטופלו במקום על ידי כוחות הרפואה.

כוח צבא הגיע למקום והמעורבים פוזרו. כוחות משטרה ומז"פ הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תפעל בנחישות וביד קשה לאתר את פורעי החוק ותביא לתפיסתם והבאתם לדין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובת מועצת יש״ע להתפרעויות: "מזועזעים מהתמונות מהאירוע החריג בסמוך לכפר בורין, התנהגות חמורה כזו נוגדת את ערכי עם ישראל ופוגעת בהתיישבות. זו לא דרכינו. אנו קוראים לכוחות הביטחון לחקור את האירוע, ולמצות את הדין עם המתפרעים."

חה״כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה: "אלימות מתנחלים אינה תופעת לוואי לכיבוש. היא אחד מיסודותיו וכלי להנצחתו. ראשית כלפי הפלסטינים כדי לגרשם ולטהר את השטח מהם, ובהמשך נגד פעילים ישראלים כדי למנוע כל סולידריות ומאבק משותף. עקירת האלימות כרוכה בעקירת ההתנחלויות." כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

סגן שר הביטחון, חה״כ אלון שוסטר בתגובה: "צה״ל, שב״כ, משטרת ישראל והפרקליטות ימשיכו במאמץ לבלום את הישראלים האלימים, שמחבלים בבטחון המדינה, פוגעים בצלמה המוסרית של ישראל ומלביני פניה של ההתיישבות הישראלית באיו״ש." כתב.

חה"כ הרב הרפורמי גלעד קריב אמר: "תקיפת פעילי ארגון רבנים למען זכויות אדם וחקלאים פלסטינים באלות עד זוב דם על ידי פורעי הגבעות היא חרפה. האם הצבא והמשטרה יתעוררו רק אחרי לוויה של אחד הפעילים?"

עוד הוסיף קריב ואמר: "אני פונה לשר הביטחון ולשר לביטחון הפנים לגבש אסטרטגיה ברורה להגנה על פלסטינים ופעילי זכויות אדם ולבלימת האלימות המופגנת נגדם. גם אם מדובר במיעוט מקרב המתנחלים, יש באלימות זו איום ממשי על חיי אדם. זה לא הוצאת קיטור של נוער במצוקה – זה טרור לכל דבר. בכוונתי להזמין בראשית השבוע את פעילי רבנים לזכויות אדם לכנסת על מנת לתאר את המתרחש בשטח".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. ועכשיו שוב יגידו שהמתנחבלים הללו הם חלאות ותתי אדם, ושוב יצאו הבנגבירים והסמוטריצ'ים ודומיהם ויתממו וישקרו ובגדול שוב יצדיקו את מעשי ידי הפורעים הקדושים. התשובה של שלטונות המדינה צריכה להיות קודם כל להחריב את חומש מעל פני האדמה ואת תומכיה לשלוח למאסר ממושך

Back to top button