צרכנות

חיים לצד: איך נערך מראש לבידוד בבית?

הקורונה איתנו והבידוד קרוב מתמיד – מה אפשר וצריך לעשות מבעוד מועד על מנת להיערך לבידוד שעלול להגיע בכל רגע

אורית גל

שנתיים אחרי פרוץ מגפת הקורונה, אנחנו כבר חכמים הרבה יותר ויודעים שעם זן כזה או אחר, היא ככל הנראה תמשיך לחיות לצידנו עוד זמן ממושך. האומיקרון שפרץ לחיינו, רק הדגיש את העובדה שהווירוסים יודעים להחזיר מלחמה ולהשתנות כדי להתאים את עצמם לזמנים חדשים. בזמנים כאלו מומלץ להתכונן מראש לתקופות הבידוד שבוודאי עוד נחווה; בין אם מקום העבודה הכריז על עבודה מהבית, נמצא ילד בכיתה מאומת והילדים נשלחו לבידוד, או שאתם עצמכם חיוביים – קחו בחשבון שלפניכם זמנים ארוכים של שהייה בבית, אז בואו ונכין את עצמנו מראש ונדאג שגם אם נהיה סגורים בבית כמה ימים או יותר – שלפחות יהיה לנו נח ושלא יחסר לנו כלום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט לתמונה: Shutterstock

אנחנו חיים בתקופה טכנולוגית בה חידושים ושינויים טכנולוגיים הם תכופים ומאפשרים לנו עוד ועוד יכולות ונוחות שלא היינו מורגלים אליהם בעבר. הבסיס לכל אלו הוא אינטרנט מהיר. ולכן, לפני הכל, עשו לעצמכם טובה וערכו בדיקת סיבים אופטיים שתתן לכם מענה על השאלה – האם אתם מקבלים את הטוב ביותר שיש לעולם המקוון להציע עבורכם. בהזדמנות זו, בדקו גם כי יש ברשותכם חבילת אינטרנט משתלמת ומתאימה כדי שלא תתקעו חלילה בבידוד ובלי אפשרויות תקשורת מיטביות.

הבריאות מעל הכל

שמירה על בריאות גופנית ונפשית חשובה בכל זמן, אבל על אחת כמה וכמה בימי בידוד וריחוק חברתי. אי לכך, חשוב שתשמרו על שגרה וגם אם אתם רגילים להגיע שלוש פעמים בשבוע למכון כושר – דאגו לתוכנית מגירה לכל מצב בו לא תוכלו לצאת מהבית. גם אם אינכם מחזיקים במכשירי כושר גדולים וסבוכים, קל וזול להצטייד במספר עזרים שיהפכו את שגרת האימונים שלכם ליעילה ומהנה. גומיות כושר, חבל קפיצה, תחליפי משקולות – אין סיבה לא להכין את כל אלו מראש. תחליפי משקולות למשל, לא חייבים להיות מקצועיים או יקרים מידי: בקבוקי שתייה לדוגמא יכולים לתפקד מצוין כמשקולת ק"ג וחצי.

בנוסף לכך, תזונה נכונה ומאוזנת חשובה לא פחות: הכינו מראש רשימה של מתכונים אותם תרצו לנסות בזמן הבידוד שיבוא. נסו לשלב מאכלים חדשים ואל תשכחו לוודא שאתם מקבלים מספיק פירות וירקות ושהתפריט שהכינותם מראש הוא מאוזן. על הדרך, מומלץ להוסיף גם ויטמין D, במיוחד אם אין לכם מרפסת זמינה ותוכניות להפוך גינון עירוני לתחביב בשעות בהן השמש מציפה את המרפסת.

תעסוקה עם הילדים

שגרה היא דבר חשוב, ואפילו יציאה משגרה. למה הכוונה? למרות הבידוד בבית, דאגו לשגרה יומיומית שמוכרת לכולם – שעות קימה, שעות אכילה, שעות אימון, שעות לימודים, שעות עבודה, שעות לבילוי משפחתי. במסגרת קביעת השגרה המשפחתית, ניתן גם להחליט על שבירת שגרה שגרתית – ביום שבת לדוגמא, החליטו שבונים אוהל גדול במרכז הסלון ועושים פיקניק בחיק הספות עם נוף מהמם שנשקף מתוכנית טבע המוקרנת ברקע. אפשר אפילו להפוך את העניין למשימת חינוכית – תנו לכל ילד לתכנן טיול בן שבועיים למקום אחר בעולם, בקשו ממנו לקרוא וללמוד על המקום שאליו בחר "לנסוע", להדפיס תמונות של המקום אם יש ברשותכם מדפסת או להביא את הלפטופ/הטאבלט עם תמונות של המקום שהורדו מהרשת. מעבר לכך, בזמן הפיקניק תנו לילד להדריך אתכם במסע מדומיין ביעד הנבחר – כך למעשה הרווחתם גם חוויה עם הילדים וגם הילדים שלכם ילמדו גאוגרפיה, היסטוריה או ביולוגיה בנוסף למיומנויות למידה והצגה בפני קהל ללא הלחץ שמתלווה לכך.

קרדיט לתמונה: Shutterstock

בנוסף לכך, הכינו מראש ספרים שתמיד רציתם לקרוא ולא מצאתם את הזמן לכך, פאזלים מרובי חלקים או גפרורים ודבק לבניית ארמונות – אל תשכחו לקפד את ראשי הגפרורים, לא כדאי להסתכן בשריפה.

לסיכום, בידוד זה אמנם לא סיטואציה כיפית, אבל גם אותה אפשר להפוך לחוויה מהנה יותר כאשר מתכוננים אליה מראש. הכינו את כל מה שיידרש לכם על מנת לשמור על שגרה נדרשת כולל מחויבות לעבודה ולימודים מרחוק לצד אותם דברים שיאפשרו לכם להתנסות בחוויות חדשות ומהנות, אפילו בימים אלו.

Back to top button