מבזקיםמזג האוויר

הסופה "אלפיס" מגיעה לישראל ביום רביעי, שלג צפוי לרדת בחרמון ובירושלים

השירות המטאורולוגי הוציא היום (ראשון) התראה מיוחדת מפני מערכת מזג אוויר משמעותית אך קצרה שתשפיע על ישראל ביום רביעי. המערכת קיבלה את השם אלפיס (Elpis) שהוא השם הקפריסאי ברשימה המשותפת של שמות אירועי מזג האוויר.

המערכת קיבלה את השם אלפיס (Elpis) שהוא השם הקפריסאי ברשימה המשותפת של שמות אירועי מזג האוויר. עדיין קיימת מעט אי ודאות בנוגע להיקף התופעות, אך אלו עיקרי מזג האוויר הצפוי, נכון לעכשיו:

התופעה המשמעותית ביותר תהיה השלגים. ברביעי בבוקר ירד שלג בצפון רמת הגולן ובחרמון. אחר הצהריים יתפשטו השלגים בהדרגה גם להרי הצפון והמרכז, כולל ירושלים וצפת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב זה נראה שבגבהים אלה צפויה היערמות מסודרת של שלג, בחלק מהמקומות עד כדי 10 ס"מ ואף יותר (בהתאם לגובה), אולם כבר במחצית השניה של הלילה השלגים יחלשו ובהדרגה יהפכו בחזרה לגשם ברוב המקומות.

בחצי השני של היום הרוח תתחזק בהדרגה, ואף יתכנו משבים של 80-60 קמ"ש. במהלך הלילה הרוח תיחלש בהדרגה.

גשם ירד בצפון הארץ ובמרכזה ויתפשט במהלך היום עד לנגב. קיים חשש להצפות מקומיות לאורך החוף ואף לשטפונות בנחלי מדבר יהודה. במהלך הלילה הגשמים יחלשו. כמות הגשם באירוע זה אינה צפויה להיות חריגה, אולם הגשם ימשך גם לאחר יום רביעי, כך מסר החזאי ד"ר עמית סביר מהשירות המטאורולוגי.

צילום: אתר החרמון

Back to top button