מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ' לאחר פטירתה של הנשיאה בדימוס נאור: "החריבה מוסד מפואר"

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', בחר לנקוט בגישה פחות ממלכתית, ולבקר בראיון ב'גלי ישראל' את מדיניותה של נשיאת העליון בדימוס מרים מרים נאור, שהלכה היום (שני) לעולמה בגיל 74.

"אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי: מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות – אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות. אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א‏' בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו"ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר", אמר.

ח"כ סמוטריץ' הוסיף כי: "לפחות בשנותיה האחרונות – נאור תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של‏ מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד, הגיב לדברים בחריפות בחשבון הטוויטר: ‏"הבחירה של סמוטריץ' להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה".

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button