מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר שתועד מדלג מעל קורבן בזירת רצח: ניצב חכרוש הוצא לחופשה

ראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, ניצב ג'מאל חכרוש, הוצא היום (שני) על ידי מפכ"ל המשטרה שבתאי לחופשה לאחר שתועד בעיתון 'הארץ' כשהוא דילג מעל קורבן בזירת רצח בכפר כנא בספטמבר 2020. ניצב חכרוש נראה מדלג מעליו, מועד, יוצא מהבניין- וכלל לא נוטל פיקוד על האירוע.

מהמשטרה נמסר כי "מונה צוות בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, עו"ד אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל. בשיחה שהתקיימה בין השניים, נענה המפכ"ל לבקשתו של ניצב ג'מאל חכרוש לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה."

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", שלח מכתב למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון הפנים. במכתב כותב גליק כי "כל שוטר, עוד בקורס הראשון שהוא עובר, יודע שתפקידו הוא קודם כל להגיש עזרה לאדם במצוקה. מהפרסומים בתקשורת, נראה בבירור שאותו ניצב לא קיים חובה זו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף גליק במכתבו כי "מדינת ישראל כולה ובעיקר הציבור הערבי, עיניהם נשואות לראות האם משטרת ישראל נאבקת בנחישות באלימות הערבית הגואה. לצערי, אין ואקום וככל שהמשטרה אינה נאבקת עד כה בהצלחה, הגורמים הקיצונים ממשיכים להרים ראש ואת זאת ניתן לראות כיום ביתר שאת".

כמו כן, גליק מתריע כי לו היה מדובר במקרה דומה בלב תל אביב, הקצין היה מודח מיידית, ולכן הוא קורא להעביר אותו כעת מתפקידו, ככל שאין הסבר מניח את הדעת להתנהלותו, ובכך לשדר מסר ברור שהחוק בחברה הערבית שווה בדיוק כמו בכל חברה אחרת במדינת ישראל. דין כפר כנא כדין רמת אביב".

צילום: מצלמות אבטחה

Back to top button