חדשות הארץמבזקים

סופת 'אלפיס': שלג כבד יורד בחרמון, היערכות בקריית ארבע

סופת 'אלפיס' החלה ביתר שאת היום (רביעי) ושלג כבד יורד באתר החרמון, בהערכה כמעל מטר ירד עד כה. במקביל יוצאים עובדי האתר, נהגי חתולי השלג, רכובים סביב השעון להכשיר את המסלולים.

חתולי השלג עוסקים בהידוק השלג כדי שלא יעוף ברוחות העזות ששוררות באתר. בתנאי עבודה קשים, ראות אפס ורוחות עזות. כל נסיעה כזו מהדקת ומשאירה את השלג על המסלול. בסרטון ניתן לראות שהנסיעה היא ללא מחליקים ואז חריצי הזחל מסייעים לשלג להיתפס לשכבה הקיימת.

בתוך כך, המועצה המקומית קריית ארבע חברון שמתנשאת לגובה של 1,008 מטרים מעל לפני הים (המועצה הגבוהה ביותר מבין המועצות ביהודה ושומרון), סיימה את הכנותיה לקראת מערכת השלג שמתקרבת לאזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חגי גלס מנהל אגף שפע במועצה, אמר: "אגף שפ"ע במועצה השלים את ההיערכות לפילוס השלג ואחזקת הכבישים, שכרנו מפלסות, הוכנו מחסומים לצורך חסימת דרכים מסוכנות ונרכש טון מלח" גלס מציין כי עובדי האגף הצטיידו בביגוד חם והגנרטורים נבדקו והוכנו לשלג.

גם באגף הביטחון במועצה מוכנים היטב לאירוע החורף השנתי, עם רכבי ביטחון ואמבולנסים. היחידה הקהילתית תיתן מענה לאוכלוסיית הקשישים ולאנשים עם צרכים מיוחדים.

ראש המועצה אליהו ליבמן אמר כי המועצה תשים דגש מיוחד לשמירה והגנה על קשישים בודדים: "אנחנו קהילה אחת מגובשת שמסייעת האחד לשני, ולכן אנחנו ניתן דגש מיוחד לאלו שצריכים עזרה. קיימנו מספר הערכות מצב עם כלל הגורמים המקצועיים בתוך הקריה ומחוצה לה. אני מבקש להזהיר את תושבי הקריה והמבקרים הרבים שיגיעו לראות את האזור ביופיו לנהוג בזהירות רבה. חלק מהכבישים חסומים ויש להתעדכן באמצעי התקשורת קודם הגעה לאזור".

צילום: אתר החרמון

Back to top button