כלכלהמבזקים

צעד נוסף במעבר מפחם לגז טבעי: אושרה הקמת תחנת PRMS בתחנת הכוח באשקלון

רשות הרישוי למתקני גז טבעי של הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז הדרום אישרה אתמול (שלישי) את התוכנית להקמת תחנת PRMS בתחנת הכוח 'רוטנברג' באשקלון. בדיון שנערך בזום השתתפו סגנית ראש העיר, מירי אלטיט, מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל, יו"ר הוועדה המחוזית, עודד פלוס, מתכנן מחוז דרום, תומר גוטלהוף ונציגי איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון.

האישור מהווה צעד משמעותי במהלך למעבר מפעילות פחמית בתחנת הכוח לפעילות בגז טבעי ושופך אור על לוח הזמנים להשלמת המהלך. כפי שנמסר בוועדה, המהלך, שעתיד להסתיים בשנת 2025 כולל מספר נקודות ציון לאורך הדרך, בהן מעבר המתחם הראשון בתחנה עד לרבעון השלישי של השנה הנוכחית, מעבר המתחם השני והשלישי במהלך שנת 2024 והסבת כלל המתחמים במהלך שנת 2025.

מתקני ה-PRMS, מתקן מנייה והפחתת לחץ, מותקנים בנקודת המעבר בין מערכת ההולכה של בעל רישיון הולכה לבין רשת החלוקה או לצרכן של בעל רישיון חלוקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האישור עומד בהלימה אחת עם מדיניות העירייה לצמצום הפליטות ולשמירה על בריאותם של תושבי אשקלון. כזכור, כבר בשנת 2019 הכריז משרד האנרגיה על מעבר תחנת הכוח הפחמית לשימוש בגז טבעי וכעת, מביעים שביעות רצון בעירייה נוכח המשך הפעילות החשובה בתחום על ידי המשרד.

בעיריית אשקלון מדגישים כי "למעבר לגז טבעי יתרונות רבים, ראשיתם בהשלכות הבריאותיות על תושבי אשקלון כתוצאה מצמצום הזיהום בפליטות בשימוש בפחם. הגז הטבעי מספק אנרגיה ירוקה וידידותית לסביבה, הוא בטיחותי ואמין יותר."

צילום: שוקי אמזלג

Back to top button