חדשות חוץמבזקים

רוסיה מאיימת: במידה וארה"ב ונאט"ו ידחו את דרישותינו – ננקוט ב"צעדי תגמול"

רוסיה איימה היום (רביעי) כי במידה וארה"ב ובעלות בריתה ידחו את דרישותיה הביטחוניות על נאט"ו ואוקראינה, היא תנקוט במהירות ב"צעדי תגמול", כך דווח בסוכנות הידיעות AP. דברים אלו מגבירים את הלחץ על מדינות המערב על רקע החשש שמוסקבה מתכננת לפלוש לשכנתה אוקראינה.

למרות ההכחשות הגורפות מצד מוסקבה, ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו מודאגות מכך שרוסיה תפרוס על פי ההערכות 100,000 חיילים סמוך לגבול עם אוקראינה ותשיק סדרה של תמרונים צבאיים.

במסגרת התרגילים תרגלו יחידות חי"ר ותותחנים ממונעות בדרום מערב רוסיה ירי חיה, מטוסי קרב בקלינינגרד בים הבלטי ביצעו גיחות הפצצה, עשרות ספינות מלחמה הפליגו לאימונים בים השחור ובקוטב הצפוני, ומטוסי קרב רוסיים וצנחנים השתתפו בבלארוס למשחקי מלחמה עם הכוחות המקומיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשיחה עם המחוקקים, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי הוא ובכירים בכירים אחרים ייעץ לנשיא ולדימיר פוטין לגבי הצעדים הבאים לאחר קבלת תשובות בכתב מארה"ב לדרישות. התשובות הללו צפויות השבוע – למרות שארה"ב ובעלות בריתה כבר הבהירו שהם ידחו את הדרישות העיקריות של רוסיה.

"אם המערב ימשיך בדרכו התוקפנית, מוסקבה תנקוט בצעדי התגמול הדרושים", אמר לברוב. עם זאת לברוב ציין שרוסיה לא תחכה לנצח. "לא נאפשר למסמס את ההצעות שלנו בדיונים אינסופיים", אמר.

הוא לעג לחששות מפלישה קרובה, ואמר כי "עמיתינו המערביים דחפו את עצמם לטירוף מיליטריסטי", והוסיף בעגמומיות ש"האליטה האוקראינית עצמה קצת נבהלה מהבהלה המערבית".

צילום: Russian Defense Ministry Press Service via AP

Back to top button