מבזקים

צפו בנאום נשיא המדינה לציון 25 שנים לאסון המסוקים

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (רביעי) נאום מצולם, בטקס לציון 25 שנים לאסון המסוקים.

דברי הנשיא הרצוג: "משפחות יקרות ואהובות, אין ישראלי שהיה בוגר דיו שלא זוכר היכן היה ומה עשה, כאשר השיגה את כולנו הבשורה הקשה, באותו ערב ארור וקר של הארבעה בפברואר, לפני עשרים וחמש שנה, שבו נפלו השמים. היה זה הערב שבו נצרב על לוח הזיכרון הלאומי שלנו צמד המילים: 'אסון המסוקים'."

עוד הוסיף הנשיא ואמר: "מדינה שלמה הייתה שותפה באבל הכבד. הזעזוע והכאב נגעו בכל אחד ואחת מאיתנו. שבעים ושלושה לוחמים, טייסים ואנשי צוות אוויר – שנהרגו בדרכם לפעילות מבצעית בלבנון, באסון האווירי הכבד ביותר שידע צה"ל. שבעים ושלושה עולמות. חלומות שנרקמו ונגוזו, אהבות גדולות שקפאו באחת, תוכניות לעתיד – שהיו לאלפי רסיסים ושברים יחד עם שברי המסוקים. מאז אותו לילה, היו שבעים ושלושה הלוחמים – לבנים של כולנו. כך הם יוותרו לנצח – שבעים ושלושה חללים, שהם תמציתו של הסיפור הישראלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הרי על סיפונם של המסוקים שלא שבו היו בני העיר ובני ההתיישבות העובדת, דתיים וחילוניים, ותיקי הארץ ועולים חדשים, יהודים, דרוזים ומוסלמים. יחד יצאו למשימותיהם, יחד ישבו, כתף אל כתף, במסוקי היסעור, יחד צללו אל מותם. כן, האסון הכבד חידד שוב את שותפות הגורל בינינו, את המשותף לנו והמאחד אותנו כחברה וכמדינה."

בפנייה אל המשפחות פנה הנשיא: "יקיריי ויקירותיי בני המשפחות, אנחנו מכירים היטב, לפחות עם חלק מכם זו לא הפעם הראשונה שאני בקשר ואני מצטער שאנחנו לא נפגשים באופן פיזי בגלל מגבלות מזג האוויר. אבל זו הפעם הראשונה בה יש לי את הזכות לשאת דבריי בפניכם כנשיא מדינת ישראל. פגשתי בעבר רבים מכם, וגם הורים ובני משפחה יקרים שלצערנו כבר אינם איתנו – פעמים אינספור בעבר, ואני מבקש שוב לפנות אליכם באופן אישי."

"בלילה הנורא ההוא, בו השיגה והסיטה את מסלול חייכם אותה נקישה, הקשה מכל, על דלת הבית, הפכתם להיות משפחה אחת; משפחת אסון המסוקים. משפחה שמאוחדת בקשרים של כאב עמוק ושל תעצומות נפש גדולות. אני מכיר ומוקיר את הכוחות האדירים הטמונים בכם. האחיזה שלכם בחיים, הצמיחה שלכם מעומק השבר, מהוות מקור השראה לכולנו." חיזק הרצוג את הנוכחים.

לסיום, אמר: "אני יודע שאין בכוחן של מילים לרפא את הכאב ולנחם על אובדן שגם בחלוף השנים נותר קשה מנשוא. ובכל זאת אני מבקש לחבק היום כל אחד ואחת מכם וגם את כל המשפחות השכולות בישראל ואת ארגון ״יד לבנים״ בראשותו של חברי אלי בן שם. ומבטיחכם כי זיכרם של הבנים, של יקיריכם, נותר לנצח חלק מהחיים של כולנו. יהי זיכרם של הנופלים ברוך ונצור בליבנו לעד."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: גרגורי באדו, מקליט: אורי בוזגלו

Back to top button