מבזקיםמזג האוויר

ירושלים נצבעה לבן, מזג אוויר גשום וסוער ברחבי הארץ

ירושלים נצבעה הבוקר (חמישי) לבן, כששלג ירד ברחבי העיר. ברחבי הארץ יהיה מזג אוויר גשום וסוער בשעות הבוקר מהצפון ועד לנגב, בהרים מושלג. במהלך הבוקר השלג בהרים יתחלף בגשם, למעט בחרמון, בצפון הגולן ובהר מירון. קיים חשש להצפות ולשיטפונות בנחלים.

הרוח בים התיכון תהיה מערבית עד צפון מערבית 20-40 קמ"ש, ויתכנו משבים עד 55 קמ"ש. מצב הים התיכון הוא רוגש עד סוער, עם 300-500 ס"מ

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 11-6, קצרין 7-4, צפת 4-2, טבריה 13-7, נצרת 6-4, חיפה 12-8‏ ת"א 12-8, ירושלים 4-3 אשקלון 13-8, עין גדי 18-12, באר שבע 10-5, ערד 9-4, מצפה רמון 8-3, אילת 17-9, כך מסר החזאי ליאור סודרי ממטאו טק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשות הטבע והגנים עדכנה כי הגנים הלאומיים ושמורות הטבע חאן שער הגיא, מערת הנטיפים .הקסטל .עין חמד, עין חניה . סגורים לביקור בשל השלג.

עובדי חברת החשמל תיקנו הלילה מאות פגיעות ברשת. באזור ירושלים קרסו עשרות עצים על רשת החשמל מכובד השלג וגרמו לקריעת חוטים ודרכי גישה חסומות בכמה שכונות וישובים. אמש דווח על שבירת שיא בצריכת החשמל וההערכות הן כי גם הערב ישבר שיא נוסף. חברת החשמל פועלת במתכונת מתוגברת לתיקון הנזקים והשבת האספקה הסדירה.

הגן הלאומי עין חניה. צילום: רשות הטבע והגנים

על פי נתוני המדידה של רשות המים מפלס הכנרת עומד על 210.49 -, עליה של 5.5 ס"מ ו- 1.69 מהקו העליון. הספיקה בירדן עומדת על 80 מ"ק/שניה. העלייה בספיקות בירדן ובנחלי הגליל והגולן מבטיחה עליה גבוהה במפלס גם ביממה הקרובה, בשיעור של 5-7 ס"מ.

עשרות אזרחים שנתקעו עם רכבם בכביש מספר 1 בדרכם לירושלים פונו לקריית יערים שם קיבלו מחסה ציוד חם ומזון בחינם מהמועצה המקומית שפעלה לאורך כל הלילה לדאוג לכל האורחים.

המבצע נוהל על ידי ראש המועצה יצחק רביץ בשיתוף עם משטרת ישראל, ולשם כך נפתחו אולמות בתי הספר לרשות האורחים. המועצה דאגה גם כן בשעה שלוש בלילה לפתוח את הסופר המקומי כדי לצייד את האורחים. "מרגש אותנו מאוד להיות מכניסי אורחים של עם ישראל כולו, אנו מודים גם לתושבים שטרחו והכינו אוכל חם עבור האורחים, עם ישראל עם אחד, שנזכה בעזרת השם להמשיך ולעשות טוב", אמר.

ילדיו של רפאל נווה, מנכ"ל אתר החרמון, הגיעו עם אבא לעבודה וניסו לפלס את השביל למשרד, בשלג הטרי ש'אלפיס' יצרה, כ-70 ס"מ נוספו למפלס התחתון, השלג ממשיך לרדת, ומפלס השלג במפלס התחתון עומד על מטר וחצי.

צילום: אתר החרמון

מפקד מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו קיים הבוקר הערכת מצב בהשתתפות מפקדי המחוז ואנשי המטה, במהלכה סוכמו עיקרי האירועים מהלילה החולף.

במהלך הלילה הוזנקו לוחמות ולוחמי המחוז לכעשרים וחמישה אירועים מסוגים שונים בהם אירועי שריפה, חילוץ וחומרים מסוכנים. לא נרשמו אירועים חריגים.

מפקד המחוז ציין לטובה כי תושבי ירושלים וסביבתה נשמעו להוראות ורובם נהגו באחריות ונשארו בביתם. היום תימשך הכוננות הגבוהה ביחס לאירועי חילוץ והצלה. צוותי היחידה לחילוצים מיוחדים תוגברו והצטיידו בהתאם.

עקב החשש מאירועי מצוקה כתוצאה ממים זורמים מוקמו צוותים בנקודות זינוק קדמיות על מנת לתת מענה מיטבי ומהיר בעת מצוקה בדגש על האזורים הנמוכים בגזרת בית שמש ומזרח ירושלים.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "ההיערכות המקדימה המחמירה לקראת המערכת הקיצונית הוכיחה את עצמה, כוחות הכבאות וההצלה שתוגברו משמעותית מבעוד מועד פעלו במהירות וביעילות בכל אירוע אליו נדרשו. מיעוט האירועים היחסי מוכיח משמעת אזרחית מצד התושבים והישמעות להוראות והנחיות הבטיחות. אנחנו אמנם אחרי גל השלג אבל המשקעים ממשיכים לרדת. המשמעות היא שהסכנה לחיי אדם תימשך בעיקר בדרכים ובמקומות הנמוכים. הממשק ושיתוף הפעולה עם הגורמים החבירים בהם משטרת ישראל, עיריית ירושלים והמועצות המקומיות במבשרת, הר-אדר, מטה יהודה וכו', גורמי הרפואה ועוד היה טוב ושיפר משמעותית את איכות הטיפול באירועי חירום".

קרנבל החורף של ירושלים מתקיים מהבוקר בגן סאקר, הסנטרל פארק הירושלמי שעטה לבן ובפארקים מרכזיים ברחבי העיר. עשרות בובות שלג יקשטו את רחבי הגן ותתקיים תחרות בובת השלג הכי יפה בעיר, כאשר התושבים שיעלו את התמונה לרשתות יזכו בפרסים שיעניקו בתי עסק מקומיים. שחקנים ודמויות שטח יעברו בין החוגגים, יחלקו צעיפים, כפפות וכובעים ממותגים ויערכו תחרויות היתוליות עם התושבים.

החל מהשעה 8.00 בבוקר מתקיימת בגן סאקר מסיבת שלג, שרקידה ומקפיצה את הבאים לצלילי מוזיקה, וכן מחולקים מתנות ממותגות. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יצטרף אף הוא לחגיגה ויגיע לגן סאקר בשעה 9:00.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל שיחקו אף הם הבוקר בשלג במשכן הנשיא. נשיא המדינה אמר: "התעוררנו בירושלים לבוקר לבן שמחמם לנו את הלב! תשמרו על עצמכם וסעו בזהירות."

צילום: חיים צח/ לע״מ
תחרות ריצת צבאים בשלג בעמק הצבאים הבוקר.:צילום: החברה להגנת הטבע.

Back to top button