חדשות חוץמבזקים

אלפי בני אדם נעקרו מבתיהם בקונגו: "שמענו כדורים שורקים מעלינו וברחנו"

אלפי בני אדם נעקרו מבתיהם השבוע בקונגו, זאת לאחר שנמלטו מעימותים מתמשכים שפרצו בין צבא קונגו ללוחמי המורדים.

מתקפה שבוצעה ביום שלישי על ידי תנועת ה-23 במרץ, או M23, כוונה לעמדה של צבא קונגו מעט צפונית לעיר גומה במזרח המדינה. בעוד שהרשויות אישרו את התקיפה, הן לא סיפקו פרטים עליה. תושבים דיווחו לסוכנות הידיעות AP שהם היו עדים לקרבות, יריות וגופות בשטח.

מתחילת השבוע, תושבים משישה כפרים במזרח המדינה נמלטו מהתקריות האלימות. לפחות 2,000 אנשים חיים כעת במקלטים מאולתרים, בכנסיות, בבתי ספר או אצל משפחות מארחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שישי, AP ראיין כמה עדי ראייה שנמלטו לישוב קיבומבה ומצאו מחסה בכנסייה מקומית. "המתקפה החלה בניסיסי, נגונגו וקאנומבה. כשהיינו בשטח ביום רביעי, שמענו כדורים שורקים מעל הגבעות וברחנו", אמר עד ראייה, אחד מששת הכפרים שנקלעו בשריפה. "זנחנו הכל ועכשיו אנחנו כאן בקיבומבה. אנחנו מבלים את הלילה בכנסייה בזמן שאחרים ישנים בחוץ, אין לנו מה לאכול, אין אוכל, אין מים או תרופות", הוסיף.

צילום: AP Photo/Moses Sawasawa

אישה אחרת שנמלטה, שרה קסיגוה, אמרה שאיבדה את שלושת ילדיה ובעלה בתוך הכאוס ששורר באזור. "ראינו כמה מתים. אנחנו ישנים כאן, בבית הספר הזה, על הקרקע. יש רק מלט, אין שמיכה, אנחנו סובלים הרבה", אמרה.

ביום שישי התפרסו כוחות האו"ם באזור.

ה-M23, המכנה את עצמה גם "הצבא המהפכני של קונגו", היא קבוצת מורדים לשעבר של קונגו בגיבוי רואנדה ואוגנדה. מאז נובמבר, התנועה הואשמה כי היא עומדת מאחורי מספר התקפות נגד הצבא. הפיגועים התרחשו בקרבת הפארק הלאומי וירונגה, אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, הידוע באוכלוסיית הגורילות הגדולה שלו.

צילום: AP Photo/Moses Sawasawa
צילום: AP Photo/Moses Sawasawa

Back to top button