בריאותמבזקים

משרד הבריאות מזהיר: "לדורון מרגלית אין הסמכה לעסוק במקצוע בריאות כלשהו"

משרד הבריאות הזהיר היום (ראשון) כי לדורון מרגלית אין הסמכה לעסוק במקצוע בריאות כלשהו: "למשרד הבריאות הועברו פניות בעניין פרסומי מר דורון מרגלית  – "מעגלים מרכז טיפולי רב תחומי", המכוונים לציבור בכלל, ומהם עולים מסרים המתיימרים לייעץ בתחום בריאות הנפש, בעיות קשב וריכוז והפרעות אכילה, כולל בילדים ובנוער. מפרסומיו עולה הטעייה חמורה של הציבור, המקבלת ביטוי בפרסום הצעות לטיפול במצבים רפואיים שונים לרבות הפחתת תרופות, ובכך מהווים הפרה של הוראות פקודת הרופאים, [נוסח חדש], תשל"ו-1976, ועלולים לפגוע בבריאות הציבור בכלל וילדים ובני נוער בפרט."

במשרד סיכמו: "מר דורון מרגלית אינו מוסמך לעסוק במקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות ואינו יכול לשמש כייעוץ רפואי או להמליץ על שינוי תרופתי כלשהו. אין במידע ובייעוץ הניתן על ידו כדי להוות תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר, והוא נעשה ללא כל בסיס מקצועי ו/או מדעי תוך הטעיית הציבור."

במשרד הבריאות מדגישים: "רק אנשי רפואה ובריאות שהם בעלי רישיון ממשרד הבריאות, רשאים על פי חוק לאבחן ולטפל תרופתית במצבים רפואיים כדוגמת חרדות ,ADHD, פוסט–טראומה, הפרעות אכילה וגמילה מהתמכרויות, ובמסגרת  החקיקה והנהלים במערכת הבריאות. בשל הצורך בראייה הכוללת של בריאות המטופל, כולל לדוגמה אינטראקציה עם תרופות אחרות, פרוגנוזה, מסוכנות לעצמו ו/או לסביבה, פרופיל בטיחות פרמקולוגי של התרופות ועוד. לפיכך – כל שינוי תרופתי – העלאת מינון, השארת מינון או הפחתת מינון או הוספה/הפסקת תכשיר – ייעשה בישראל רק על ידי רופא מורשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר: "בנוסף, על פי חוק, חל איסור על הפעלת מוסדות רפואיים לטיפול בהתמכרויות, ללא רישיון מאת משרד הבריאות. לפיכך, כל פרסום שמייצר מצג של מוסד /"מטפל" / נותן שירות רפואי – אשר מטפל במצבים רפואיים שונים בתחום בריאות הנפש, כולל בהתמכרויות ומצבים פסיכיאטרים – עלול להוות הטעייה של הציבור וסיכון בריאותו הפיזית והנפשית. משרד הבריאות קורא לציבור לפנות לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי רק לאנשי רפואה ובריאות המחזיקים ברישיון ממשרד הבריאות."

צילום: freepik

Back to top button