מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר נגד 'ארגון משפחות שכולות': "קוראים לחיילי צה"ל רוצחים"

ח"כ איתמר בן גביר תקף בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת החינוך בנושא "כניסת גורמי חוץ למערכת החינוך", את 'ארגון המשפחות השכולות', כי הם "קוראים לחיילי צה"ל רוצחים ומרעילים את התלמידים". ח"כ בן גביר ציטט ראיון שהעניק רמי אלחנן שהיה מנכ"ל הפורום וכיום הוא אחד האנשים הבולטים בהרצאות בבתי הספר מטעם הארגון.

"אין הבדל בין המחבל המתאבד שרצח את ביתי, לטייס בחיל האוויר. אני לא רואה הבדל בין הטייס שמפיל פצצה בעזה, לבין המחבל שהרג את ביתי. הבת שלי נרצחה בגלל שאנחנו כובשים. המחבל המתאבד שרצח את ביתי היה הגון מספיק כדי להרוג את עצמו, שוטר מג"ב שהרג בשגגה ילדה פלסטינית בילה באותו ערב ולא עמד לדין, שוטרי מג"ב רוצחים". לדברי בן גביר, "את האדם הזה, אתם מכניסים לבתי הספר בשם משפחות שכולות, בשם הדמוקרטיה, ללא שום איזון", אמר.

בן גביר סיים ואמר: "מישהו צריך לתת את הדין, איך ייתכן שמי שקוראים לחיילי צה"ל רוצחים, שולחים אותם להרצות בפני התלמידים שלנו ולהרעיל אותם, זה לא נתפס בעיני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדיון תקף ח"כ בן גביר את החלטת משרד החינוך לאשר לארגון משפחות של מחבלים להיכנס להרצות בפני תלמידים, זאת בניגוד לחברי הכנסת מוסי רז ועופר כסיף שהביעו תמיכה בארגון משפחות המחבלים.

במהלך הדיון התפתח עימות בין חברי הכנסת כסיף ורז ובן גביר השיב: "אתם בעד לרצוח את חיילי צה"ל". ופנה לכסיף: "החברים הטרוריסטים שלך זה בסדר, כל אלה שאתה מתחבק איתם". בן גביר הדגיש בין היתר שלא יתכן שתלמידים ישמעו את מי שרצה לפגוע בחיילי צה"ל ולא את הצד השני לצורך האיזון, כמו שקרה בתיכון ליד"ה, שם אסרו על ח"כ בן גביר להכנס ולדבר בפני התלמידים.

בן גביר פנה לנציגת משרד החינוך ושאל איזה בקרה יש במערכת משרד החינוך, איך מגיעים למצב שקרוב משפחה של זורק בקבוק תבערה על חייל יכול להיכנס לבית ספר, אבל לח"כ בן גביר, אומרים לו לא" והוסיף: "מה שקורה בפועל היום שכל מנהל עושה מה שבא לו איש הישר בעיניו יעשה". בתשובה הודיעה נציגת משרד החינוך כי לכל מנהל יש אוטונומיה לפעול עם הקהילה בבית ספר.

בסוף הדיון הודיעה יו"ר הוועדה שרן השכל כי יש כאוס מוחלט בקבלת ההחלטות לאישור כניסת ארגונים לבתי הספר, והצהירה כי משרד החינוך יעצור ולא לאשר את מי שלא אושר בתוכנית ירוקה ובנוסף משרד החינוך צריך לעבור על כל 3000 התכניות הקיימות ורק מי שהוכתר כירוק יכול להיות מאושר לאחר הפיקוח.

צילום: ללא קרדיט

Back to top button