מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג בתערוכת אקספו בדובאי: "עובדים יחד כדי לשבור חומות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פתחו היום (שני) את "יום ישראל" בתערוכת האקספו העולמית בדובאי. הנשיא אמר בתערוכה כי "תערוכת אקספו 2020 היא תזכורת לרווח שניתן להשיג כאשר אנו עובדים יחד כדי לשבור חומות, לאחד מוחות ולדמיין עתיד אחר. אני מקווה ומאמין שיותר ויותר אומות ימשיכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות ויצטרפו להסכמי אברהם".

הנשיא ורעייתו מיכל פתחו את "יום ישראל" בתערוכה, והתקבלו במשמר כבוד לאחריו הועלו דגלי ישראל לראש התורן ונוגנה "התקווה" ברחבת הטקס המרכזית של התערוכה.

נשיא המדינה נשא דברים ואמר: ״אני שמח מאד על ההזדמנות המרגשת לראות את הארץ היפה הזו. אקספו 2020 דובאי הוא הישג עצום עבורכם, וגם עבור דובאי ומנהיגי המדינה האמיצים שלכם שזכיתי לפגוש. זו חגיגה יוצאת דופן של הזהות של כל אומה ואומה. זוהי גם תזכורת לרווח שניתן להשיג כאשר אנו עובדים יחד כדי לשבור חומות, לאחד מוחות ולדמיין עתיד אחר. כנשיאה של מדינת ישראל, אני גאה בתרומתה של ישראל לחזון העתיד המשותף, כפי שראינו בחודשים האחרונים – בין אם כאן בביתן הישראלי ובין אם בישראל, בה היה לי את הכבוד לחנוך את שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום

עוד אמר הנשיא הרצוג: "במדינה זו, המכשולים הופכים להזדמנויות, והבלתי אפשרי מהווה אתגר מפתה. ביתן זה מעניק טעימה נפלאה של מה שיש לנו להציע – מטכנולוגית מים וחקלאות בר קיימא, דרך בריאות, ערים חכמות ועד פתרונות פורצי דרך בכלכלה. זו הייתה גם גם במה לפסיפס היפה של תרבויות, אמונות, מוסיקה ואומנות, שמרכיב את החברה הצבעונית של ישראל. זה מיצג מעשי של שיתוף הפעולה בין האומות ושל העתיד שכולנו יכולים לדמיין. דמיון זה הפך למציאות בדיוק כאן, כאשר איחוד האמירויות ומנהיגיו חתמו בעוז על הסכמי אברהם ההיסטוריים. החלטה זו לא נועדה רק לנרמל קשרים, אלא לעצב מחר חדש עבור הדור הבא של שתי האומות שלנו ושל האזור כולו."

הנשיא ציין כי "חלף זמן קצר מאז שהסכמי אברהם הוכרזו, המסחר המשותף שלנו כבר עבר את המיליארד דולרים ויותר מ-120 הסכמים כבר נחתמו בין ישראל ואיחוד האמירויות. ישראלים ואמירתיים לומדים יחד ורוכשים את השפה והתרבות זה של זה. 250,000 ישראלים כבר ביקרו באיחוד האמירויות, ואנו מצפים לביקורם בישראל של אמירתים רבים בתום מגפת הקורונה."

צילום: עמוס בן גרשום

נשיא המדינה המשיך: ״חלק מגדולתה של איחוד האמירויות הוא השילוב של רוח חדשנית וגישה שחושבת קדימה, יחד עם כבוד עמוק למסורת המוסלמית המפוארת. אנו, אזרחי מדינת ישראל, בתור ילדיהם של אותו אברהם, חולקים את עמדתכם לגבי אמונה דתית הקשורה ברוח היזמות. אנו מעריצים את הדרך שאתם סללתם. אני מקווה ומאמין שיותר ויותר אומות ימשיכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות ויצטרפו להסכמי אברהם."

הנשיא סיכם את דבריו באמירה: ״מדינת ישראל נרגשת לצעוד יחד עם איחוד האמירויות ויתר האומות כאן באקספו לכיוון של עתיד טוב יותר, בר קיימא ומלא שלום, למען האומות שלנו, האזור שלנו והעולם כולו.״

לבסוף, הנשיא הוסיף בערבית: ״השם יברככם ויתן לכם חיים ארוכים.״

טרם דברי הנשיא, שייח׳ נהיאן בן מובארק אל נהיאן, שר הסובלנות והדו-קיום של איחוד האמירויות ונציב אקספו 2020, נשא דברים ואמר: ״לישראל יש הרבה להציע בפלטפורמה העולמית שלנו. אנו מתכבדים לארח אתכם כאן איתנו באקספו דובאי 2020. אנחנו גאים לארח את האקספו העולמי הראשון שנערך במזרח התיכון, אפריקה ודרום אסיה, ובכך שהאמירתיים מקבלים בחום את באי העולם כולו. השתתפותן של 192 מדינות היא הוכחה למאמציה של איחוד האמירויות לקבץ את כל העולם למסגרת אחת מאוחדת, במטרה לבנות גשרים, לקדם דו-שיח ולפתח פתרונות ברי קיימא לאתגרים של העידן המודרני. אנחנו מאמינים כי מה שמאחד את האנושות משמעותי יותר ממה שמפריד אותה.״

תערוכת האקספו מתקיימת מדי חמש שנים במדינות שונות בכל פעם הנקבעות עפ״י הצבעת נציגי המדינות בארגון התערוכות הבינלאומי. השנה אירחה את התערוכה איחוד האמירויות, בפעם הראשונה בה אקספו מבקרת באזור המזרח התיכון.

לכל אחת מהמדינות בתערוכה ביתן עצמאי שעוצב על ידה ומציג מרכיבים משמעותיים בתרבותה ההיסטורית והמודרנית, כמו גם את חזונה לעתיד. הביתן הישראלי שהוצב בתערוכה מהווה מוקד משיכה לבכירים מקומיים, ראשי מדינות ושרים מרחבי העולם. עד כה ביקרו בביתן מעל 600 אלף אנשים.

לאחר הביקור בתערוכת אקספו 2020, נשיא המדינה נפגש עם שליט דובאי, שייח׳ מוחמד בן ראשד אאל מכתום.

בפגישתם דנו השניים בנושאים שונים, בין ביתר בהעמקת שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, החדשנות, התיירות וההשקעות. בפגישתם שוחחו גם על ההיסטוריה המיוחדת והמשותפת של ישראל והאמירויות.

Back to top button