משפטי/פלילי

 45 חודשי מאסר על תושב קלנסוואה על סחר בנשק, הורשע על בסיס התכתבויות ותמונות

 45בית המשפט גזר היום (31.1.22) עונש של חודשי מאסר על תושב קלנסוואה על סחר בנשק, הורשע על בסיס התכתבויות ותמונות

ועוד כמה מאמרים:

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

·  הציבור החרדי יהיה מחוייב להגיב רק בדואר אלקטרוני

·  עדכון מדרגות מס רכישה לשנת 2022, בהתאם לשינוי במדד

·  פרקליטות און ליין – הפרוייקט החדש של פרקליטות המדינה

·  העליון נגד פייסבוק, תשלם הוצאות משפט ותעמוד לדיון

 

בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השופט ח' טרסי) גזר על קאסם תאיה (36) תושב קלנסואה עונש 45 חודשי מאסר וקנס בסך 12,000 ש"ח לאחר שהורשע על פי הודאתו בעבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון עסקה בנשק, והחזקת נשק אביזר ותחמושת. ההרשעה התבססה, בין היתר, על התכתבויות  והודעות קוליות באפליקציית "ווטסאפ", וכן תמונות שנמצאו במכשיר הסלולארי של הנאשם.

על פי כתב האישום המתוקן שהגיש עו"ד אלחנן דרייפוס, הנאשם החזיק בביתו רובה M-16 לצד מחסניות תואמות ואביזרי נשק נוספים, שחלקם הוסלקו במיקומים שונים בביתו.

נוסף על כך, במכשיר הסלולארי של הנאשם נמצאו תמונות והודעות באפליקציית "ווטסאפ", המעידים על קשר עם אדם אחר במטרה לבצע עסקה בנשק. הנאשם שוחח באמצעות הודעות קוליות והתכתבויות בשפה הערבית עם אדם אחר, אשר ביקש מן הנאשם שישלח לו תמונה של אקדח שכן "מישהו רוצה אותו", בהמשך שלח לאותו אדם סרטון בו נראה אקדח מונח ברכב וכן תמונה של האקדח. כמו כן נקב הנאשם במחיר לשם ביצוע העסקה ובהמשך ההתכתבויות אף ניהל מו"מ לגבי העסקה וניסה לשכנע ולדחוף למכירתו.

 

הפרקליטות הדגישה בטיעוניה לעונש את הצורך בענישה מרתיעה וממשית כלפי מבצעי עבירות נשק, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, אשר הדגיש לא פעם את הצורך במאבק בתופעה של החזקת נשק לא חוקי. עוד ציון כי אין מחלוקת כי מדובר בתופעה שהפכה מכת מדינה.

 

במעמד גזר הדין נתן בית המשפט את משקלו לדברים אלו, בין היתר באמצעות התייחסות לדבריו של בית המשפט העליון אשר גם הוא עמד זה מכבר על היקף עבירות הנשק ועל פגיעתן הקשה בערכים החברתיים, באופן המחייב החמרת הענישה: "מגמה זו אינה מתייחסת לעבירות של ירי ושימוש התקפי בנשק בלבד, אלא גם לעבירות ההחזקה, וליתר עבירות הנשק אשר מקימות את הבסיס לאותו סיכון עתידי הכרוך בשימוש בכלי הנשק השונים".

בהמשך ישיר לכך, הזכיר בית המשפט את הוראת השעה שחוקקה אך לאחרונה בכנסת ישראל ואשר מורה על עונשי מינימום בעבירות נשק, לרבות בעבירות ההחזקה והנשיאה: "הוראת השעה אינה חלה ישירות על עניינו של הנאשם, אך היא משקפת את החובה המוטלת בימים אלה על בתי המשפט להחמיר בדינם של עברייני נשק".

 

לאור האמור ובהמשך לדברים, גזר בית המשפט על הנאשם עונש 45 חודשי מאסר בפועל לצד מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 12,500 ₪.

 

מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין: "האישום בעבירות המבוססות על תיעוד מצולם בלבד של כלי הנשק, ללא תפיסת כלי הנשק בפועל, הוא חלק מהרחבת מאבק הפרקליטות בתופעת כלי הנשק הבלתי חוקיים והסכנה הכרוכה בהם".

 

את התיק ניהלו עו"ד אלחנן דרייפוס ובן אסולין מפרקליטות מחוז מרכז.

Back to top button