מבזקיםמשפטי/פלילי

"תכנית החומש הממשלתית החדשה לנגב סוגרת את הברז לרשויות החוק"

"תכנית החומש הממשלתית החדשה לנגב – סוגרת את הברז לרשויות החוק", כך נמסר מתנועת 'רגבים' על רקע עימות שהתרחש הבוקר (שני) בין עבריינים בדואים שפלשו עם מאות כבשים לשטח בסיס צאלים, לבין כוחות המשטרה והסיירת הירוקה שבאו לפנות את העדר משטח האימונים של צה"ל. העבריינים הזעיקו תגבורת מפזורת ביר הדאג', יידו אבנים לעבר השוטרים, התעמתו עם הכוחות ואף ניסו לדרוס את אחד הפקחים.

אירוע זה מתרחש במקביל לעימות בין שרי הממשלה על קידום תכנית החומש החדשה לנגב. בשבועות האחרונים הסתיימה תכנית החומש הקודמת (2397) בתקציב כולל של כ-3 מיליארד ש"ח, אשר כללה הקצאת 200 מיליון שקלים לפעולות ייעור, שמירת קרקע ואכיפה. בטיוטת תכנית החומש החדשה שהיתה אמורה לעלות השבוע לאישור הממשלה, לא הוקצב ולו שקל אחד לפעולות אלו, ופרק האכיפה נחתך מטיוטת התכנית.

בתנועת רגבים מתריעים כי "אישור תכנית חומש שתכלול רק הזרמת תקציבים לרשויות הבדואיות, ללא הקצאת משאבים לרשויות האכיפה, תגרום נזק ארוך טווח למצב המשילות בנגב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים אומר כי "הגברת פעולות האכיפה בנגב בשנה האחרונה, הינן פרי החלטות הממשלה והתקציבים שהוקצו לשם כך בשנת 2017. נכון לעכשיו, ללא פרק האכיפה, תכנית החומש החדשה לנגב סוגרת את הברז לרשויות החוק – והתוצאות הקשות של המהלך הזה, יופיעו בשנים הקרובות. אסור בשום אופן לאשר תכנית הכוללת גזרים בלבד, ללא אף מקל בצידם".

צילום: תנועת רגבים

Back to top button