מבזקיםפוליטי / מדיני

"מי שצריך לחשוש מגילויים על שימוש בעבר שלא על פי חוק – זה אתם האופוזיציה וחבריכם העבריינים"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, נשא לפני זמן קצר (שני) נאום במליאת הכנסת, בתשובה להצעת אי האמון של האופוזיציה, בדבר החשש משימוש בהאזנות סתר על ידי משטרת ישראל.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, נשא עתה נאום תשובה מטעם ממשלת ישראל בתגובה להצעת אי-אמון שהוגשה על ידי חברי הכנסת ליצמן ומלכיאלי בנוגע לשימוש לכאורה של משטרת ישראל באמצעים טכנולוגיים לביצוע האזנות סתר: "אין הולם ואין תשובה טובה יותר לטענות המועלות בהצעת אי האמון הזו מכך שחה"כ ליצמן, אשר בימים אלה ממש, עומד לחתום על עסקת טיעון בנוגע להפרת אמונים. זאת לאחר שהגן מהסגרה על נאשמת בפדופיליה ובעבירות מין חמורות בקטינות, וח"כ מלכיאלי, שיו"ר המפלגה שלו, אדם שכבר ריצה עונש מאסר והתפטר לפני ימים ספורים מהכנסת במסגרת עסקת טיעון לאחר שהודה בעבירות נוספות, הם אלו שהגישו את הצעת אי האמון הנוכחית."

"אותה אופוזיציה שהגישה את אי האמון הזה, היא הקואליציה לשעבר שב-12 שנות שלטונה הפרויקט אולי המוצלח ביותר שלה, היה הפרויקט להחלשת משטרת ישראל ומערכות אכיפת החוק בישראל". תקף בר לב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר הוסיף: "מול ההתקפות חסרות הרסן שלכם, עומדים עשרות אלפי שוטרים היוצאים לעבודתם החשובה והמאתגרת מדי יום, ומתמודדים עם הבעיות הקשות ביותר של החברה הישראלית שגלגלתם בשנים האחרונות לפתחם, לצד משימות לאומיות שהעמסתם על המשטרה מבלי לתמוך ולחזק אותה. אני לא אתן לכם לחבוט במשטרת ישראל שלא בצדק ומה שקרה בימים האחרונים חרג וחורג מכל פרופורציה. אני אומר בצורה ברורה לכל מי שמצפה ממני לערוף ראשים, לא כך נגלה את האמת, לא כך נתקן את אשר עוללתם. זאת תהיה דרך ארוכה יותר, מאתגרת וקשה, וללא כותרות חסרות אחריות. אתם הרגילים לשלטון עצלן ושטחי, שמאוהב בכותרות יותר מאשר אוהב את האמת והצדק, זו אינה דרכי".

"ברור שכמו כל אמצעי לחימה, מאלה ועד אקדח, גם טכנולוגיות אלו חיבות להיות מפוקחות תחת כללי שימוש קשיחים וכפופים לקיומו של צו שיפוטי. על כך אין כל ויכוח ועלפי כל הבדיקות והממצאים עד כה, ככה בדיוק פעלה המשטרה. כמובן שאין זה אומר שבעבר אולי אף בעבר הרחוק שאתם חברי האופוזיציה הייתם מופקדים על משטרת ישראל לא היו חריגות ושימוש פירטי שלא על פי דין." הוביף השר בר לב.

לסיום, אמר: "ולכן החליט היועץ המשפטי לממשלה להקים ועדת בדיקה בראשותה של עו"ד עמית מררי המשנה ליועץ המשפטי שתבדוק גם לאחור, אולי בתקופתכם שלכם, האופוזיציה, היה אירוע פרטני כזה או אחר בו היה שימוש לא כחוק בטכנולוגיה כזו או אחרת. ולכן מי שצריך לחשוש מגלויים העלולים להתגלות על שימוש בעבר שלא על פי חוק – זה דווקא אתם האופוזיציה וחבריכם העבריינים".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button