כלכלהמבזקים

ביטול ההיטל על העסקת עובדים זרים אושר במליאת הכנסת

ביטול ההיטל על העסקת עובדים זרים אושר הלילה (שלישי) בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת. ההצעה שהוגשה היא הצעת חוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנות הכספים 2003 ו-2004) (תיקון מס' 20), התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברת הכנסת מירב בן ארי. בהצעת החוק תמכו 5 חברי כנסת, ללא מתנגדים וללא נמנעים.

מוצע לבטל את ההיטל על העסקת עובדים זרים בשיעור 15%-20% שמעסיק של עובד זר נדרש לשלם, וזאת לגבי הכנסת עובד זר שהופקה או שנצמחה בשנת 2022 ואילך. בהתאם לכך, מוצע כי תחילתו של החוק תהיה ביום 1/1/2022. בנוסף, מוצע לקבוע כי מעסיק של עובד זר בעל אשרה ורישיון ישיבה שניתנו לו מכוח הסכם חופשת עבודה, לא יחויב להסדיר ביטוח רפואי, על חשבונו, לעובד זר כאמור.

שר האוצר אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר: "‏הבטחנו וקיימנו! ‏אישרנו הלילה בכנסת את יוזמתי לבטל את ההיטל על העסקת עובדים זרים. ‏זו בשורה היסטורית לענפים רבים במשק הישראלי. ‏ביטול ההיטל יחסוך עשרות אלפי שקלים לבעלי העסקים ויביא להוזלה וירידת מחירים גם לצרכנים. ‏נמשיך להוביל צעדים משמעותיים שיקלו על בעלי העסקים והצרכנים במדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button