בידורמבזקים

ההתבטאות הבעייתית של וופי גולדברג: "השואה לא קשורה לגזע"

השחקנית וופי גולדברג, שמגישה את התוכנית הפופולרית "The View" המשודרת ברשת ABC, עוררה אמש (שני) סערה לאחר שאמרה במהלך דיון בתוכנית כי "לשואה אין קשר לגזע".

הדיון בתוכנית עסק בבית ספר במדינת טנסי שהסיר מתוכנית הלימודים את הרומן הגרפי 'מאוס: סיפורו של ניצול', שעוסק בשואה ומחברו היהודי ארט שפיגלמן זכה באמצעותו בפרס פוליצר. עלילת הספר מתבססת על חוויות האב ניצול השואה משנות ה- 40 בפולין. הרומן הגרפי הורד מתוכנית הלימודים של בית הספר בשל הצגת עירום נשי ושימוש בשפה לא נאותה.

תוך כדי הדיון באולפן, הוזכר חוק שהועלה במדינת פלורידה, בו תלמידים יוכלו להימנע מלהתבטא בסוגיות גזע ומגדר שעלולות להפריע להם. לאחר מכן אחת מחברות הפאנל העלתה את האפשרות שלימודי השואה ייאסרו בארה"ב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדברים הובילו את גולדברג לומר כי "השואה לא קשורה לגזע. היא נוגעת להיעדר אנושיות של אדם מול אדם." גולדברג השיבה לטענה כי המשטר הנאצי רדף יהודים על רקע זה שהציג תורת גזע שלמה כנגדם כי "אבל אלו שתי קבוצות של אנשים לבנים. ברגע שאתם מקשרים את ימי השואה לגזע, זה נשאר שם. בואו נדבר על מה שזה באמת, ככה אנשים מתייחסים אחד לשני וזו בעיה. זה לא משנה אם אתה שחור או לבן, כי כולם – לבנים, יהודים, איטלקים – 'אוכלים' אחד את השני".

הביקורת נגד גולדברג לא בוששה לבוא, והיא פרסמה התנצלות בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה כי "בתוכנית היום אמרתי שהשואה היא 'לא על גזע, אלא על חוסר אנושיות של האדם כלפי האדם'. הייתי צריכה לומר שזה על שניהם. השואה הייתה ההשמדה השיטתית של העם היהודי בידי הנאצים. אני מצטערת על הפגיעה שגרמתי". עם זאת, מגיבים לא קיבלו את התנצלותה ודרשו כי היא תתנצל בשידור חי בתוכנית על דבריה, ולא תסתפק בהתנצלות בכתב בטוויטר.

https://twitter.com/WhoopiGoldberg/status/1488320164517101574?s=20&t=AB_9LJVt_CywW1mrQQCPoQ
צילום מסך: ABC

Back to top button