חדשות חוץמבזקים

שר התפוצות בתגובה לדו"ח אמנסטי: "תלוש מהמציאות ואנטישמי"

שר התפוצות נחמן שי הגיב לדו"ח שפורסם הבוקר (שלישי), מצד ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, בו נטען כי מדיניות ישראל בשטחים היא למעשה אפרטהייד, כי הוא "תלוש מהמציאות ואנטישמי".

"עד לאחרונה, אמנסטי אינטרנשיונל היו ארגון זכויות אדם מכובד ומוכר בזירה הבינ״ל, הדו"ח שפורסם היום הוא ביטוי מובהק לאנטישמיות החדשה במסווה של 'הומניטריות'. הוא שקרי, חד צדדי, מנותק לחלוטין מהמתרחש במציאות היום יומית בישראל ושולל את זכות קיום מדינת הלאום של העם היהודי. זהו דו"ח תעמולה אנטישמי, ללא צל של ספק", אמר.

בדו"ח זה, מדגיש השר נחמן שי, אמנסטי נכשלת במבחן שלושת ה- D: דאבל סטנדרט, דה לגיטימציה ודמוניזציה. בנוסף, הדו"ח מתעלם באופן בוטה מהגדרת IHRA הבינ"ל לאנטישמיות, הגדרה שאומצה על ידי למעלה מ- 800 ארגונים מובילים ו- 36 מדינות בעולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר נחמן שי הוסיף: "לא כל ביקורת על מדינת ישראל היא אנטישמית. במקרה הזה היא כן. ישראל מחויבת לאמות מידה של צדק ומוסר על פי הדין הבינלאומי ופתוחה לביקורת לגיטימית ומאוזנת. עם זאת, מטרת הדו״ח היא להכפיש את מדיניות ממשלת ישראל ואת ערכיה ולהפיץ שקרים משוללי יסוד, אין הוא תורם בכך לקידום פתרון בר קיימא לסכסוך הישראלי- פלסטיני."

עוד התייחס השר לתזמון הדו"ח: "מטה אמנסטי בבריטניה שפירסם את הדו"ח, ימים ספורים לאחר יום הזיכרון הבינ"ל לשואה, טוב שיתחיל לעשות סדר מבית וילמד על העלייה במקרי השנאה והאלימות נגד יהודים. רק לפני שבועיים, פורסמו נתוני האנטישמיות השנתיים של משרד התפוצות המצביעים על שיא שלילי בתקריות אנטישמיות ברחבי בריטניה ב2021, בסוף השבוע שעבר הותקפו יהודים בלונדון רק בשל היותם יהודים. פרסום הדו"ח הוא הוספת חטא על פשע."

ח"כ נחמן שי (צילום: אתר הכנסת)
השר נחמן שי. צילום: ללא קרדיט

Back to top button