בידורמבזקים

לאחר שאמרה כי "השואה לא קשורה לגזע": וופי גולדברג הושעתה מהתוכנית "The View"

רשת ABC השעתה אתמול (שלישי) את המגישה והשחקנית וופי גולדברג מהתוכנית "The View" למשך שבועיים על רקע האמירה שלה במהלך דיון בתוכנית כי "גזע לא היה גורם לשואה".

נשיא ABC, קים גודווין, אמר בהודעה כי "בעוד וופי התנצלה, ביקשתי ממנה להקדיש זמן כדי להרהר וללמוד על ההשפעה של הערותיה. כל ארגון חדשות ABC עומד בסולידריות עם עמיתינו היהודים, החברים, המשפחה והקהילות", וכינה את הערותיה כ- "הערות שגויות ופוגעות" על יהודים והשואה.

גולדברג אמרה לאחר הסערה שחוללה כי, "המילים שלי הרגיזו כל כך הרבה אנשים, מה שמעולם לא הייתה כוונתי. אני מבינה את הסיבה ועל זה אני אסירת תודה עמוקה, כי המידע שקיבלתי היה ממש מועיל ועזר לי להבין מספר דברים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גולדברג אמרה את הערותיה במהלך דיון בתוכנית ביום שני על איסור של מועצת בית ספר בטנסי ללמוד את הרומן הגרפי "מאוס", רומן גרפי זוכה פרס פוליצר על מחנות המוות הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. היא אמרה שהשואה "לא קשורה לגזע… היא על חוסר אנושיות של אדם כלפי אדם אחר".

הרב אברהם קופר, דיקן משנה של מרכז שמעון ויזנטל, שיבח את גולדברג על היותה גלויה לאורך השנים בנושאים חברתיים אך אמר כי הוא מתקשה להבין את דבריה על השואה.

"ההסבר היחיד שיש לי לזה הוא שיש הגדרה חדשה של גזענות שהועלתה בציבור לאחרונה, המגדירה גזענות באופן בלעדי ככוונה לאנשים צבעוניים. וברור שההיסטוריה מלמדת אותנו אחרת", אמר קופר.

צילום: Charles Sykes/Invision/AP

Back to top button