חדשות הארץמבזקים

"באחד מבתי החולים יש ארבעה פיזיותרפיסטים במקום 14- אז במי נטפל קודם?"

משבר כוח האדם בבתי החולים עקב הבידודים הרבים נמשך, וזה היום הרביעי ברציפות שבו עובדי מקצועות הבריאות במחלקות הפנימיות בבתי החולים, עובדים במתכונת שבת. זאת, בשל מצוקת כוח אדם קשה על רקע גל האומיקרון, ומחסור מתמשך בתקנים שהיה עוד קודם. "באחד מבתי החולים יש לי ארבעה פיזיותרפיסטים במקום 14. אז מה רוצים שנעשה? במי נטפל קודם?", אמר יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי.

מדובר בלמעלה מ-1,500 עובדים, בהם פיזיותרפיסטים/יות, קלינאי/ות תקשורת, דיאטנים/ות ומרפאים/ות בעיסוק. מצוקת מצבת כוח האדם בתחומים אלה היא ארוכת שנים, אולם החריפה משמעותית בתקופת הקורונה.

"חולים משוחררים הביתה, ללא טיפול וללא שיקום", אמר יו"ר איגוד מקצועות הבריאות, גבאי, "מנהלי מחלקות בבתי חולים מתריעים בפני הנהלת משרד הבריאות על סכנה אמיתית שתיגרם למאושפזים בטווח המיידי, אם אלו לא יקבלו את הטיפול השיקומי שהם זקוקים שלו, אולם לצערי ישנה התעלמות מוחלטת מצד משרד הבריאות. במשרד הבריאות צריכים להבין שבבתי חולים יש עוד בעלי מקצוע, מלבד רופאים/ות ואחים/יות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי יו"ר האיגוד גבאי, "פנו אליי עובדים ואמרו שאיימו לפגוע להם בשכר, אם ימשיכו לעבוד במתכונת שבת. במקום לסייע לעובדים הללו, מאיימים עליהם. איגוד מקצועות הבריאות מתריע מזה זמן רב על המצוקה, אך ללא כל התייחסות. המחסור החמור בעובדים מביא לכך שאנו נדרשים לתעדף מחלקות".

בתוך כך, מכתב נשלח לשר הבריאות ולמנכ"ל המשרד מיו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה ומנציגי פורום עמותות החולים בישראל בתחלואה נוירולוגית. מנהלי עמותות התחלואות הנוירולוגיות והרופאים, קוראים במכתב, לעצור את תופעת סגירת מחלקות הנוירולוגיה ויחידות השבץ המוחי, שהחלה בינתיים בבתי החולים זיו, וולפסון ואסותא אשדוד.

"גל הקורונה יחלוף, ואולם הנכות הנוירולוגית העודפת, הקשה והבלתי הפיכה ומיותרת, בשל ניטור וטיפול תת-מיטביים – לדאבוננו תישאר. העברת החולים הנוירולוגים לרחבי בתי החולים, למקומות שלא מאפשרים לתת בהם ניטור וטיפול נוירולוגי אקוטי מורכב מיטבי, ללא ניטור מוניטורים, ובתנאים לא תנאים, משמעותה – טיפול רפואי לא מיטבי, לא ראוי ולעתים אף לא מכבד, בחולים שמצבם הנוירולוגי דינמי. יחידות קרדיולוגיות לא נסגרות, אז מדוע לסגור יחידות שבץ מוח ומחלקות נוירולוגיות? מה עומד מאחורי התעדוף, שנעשה בבתי החולים, שמשמעו: פגיעה בטיפול בחולים אקוטים בתחלואה נוירולוגיה, ובה בעת שימור פעילות אלקטיבית ואחרת? אנחנו מתרשמים שהחלטות תיעדוף, אשר פוגעות באיכות הטיפול בחולה הנוירולוגי, ולא רק בגל הנוכחי, מתקבלות רק בחלק מבתי החולים וכי הן אינן מחויבות", נכתב.

צילום: freepik

Back to top button