מבזקיםפוליטי / מדיני

פניה בעקבות חזרתו של דרעי לכנסת: "הפר את הסדר הטיעון לאחר פחות מיממה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) בדחיפות לפרקליט המדינה עו״ד עמית איסמן בדרישה לערער על עונשו של אריה דרעי ולבקש הטלת קלון עקב הפרת הסדר הטיעון, פחות מיממה לאחר שהתקבל. המכתב נשלח בעקבות מינויו של דרעי ליועץ פרלמנטרי בסיעת ש״ס – ובעקבות נאומו לפיו ימשיך להנהיג את הסיעה ואף ירוץ בראשותה בבחירות הבאות.

התנועה לאיכות השלטון מזכירה כי הסדר הטיעון התקבל, במידה רבה על בסיס התחייבותו של דרעי שיתרחק מהזירה הציבורית.

כך, השופט שמואל הרבסט קבע בגזר הדין, כשהחליט לכבד את הסדר הטיעון שהובא לפניו: ״הודעת ההסדר מלמדת כי הנאשם החליט להתפטר מכנסת ישראל. הנאשם, איש ציבור מזה כשנים רבות, מדיר עצמו מעתה מרצון מעיסוק בצרכי ציבור. נוכח התיק דנן ואישומיו – הרי שהוא מוותר על כך, וזאת מרצונו. כל החושש מן הנאשם ומפגיעתו בקופה הציבורית ויטען כי קיימת בו מסוכנות בכל הכרוך במשאו ובמתנו בענייני ממון הרבים או היחיד – יוכל למצוא מנוח לחשש זה ולומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה ציינה במכתבה כי ״משהחליט דרעי להחזיק בתפקיד יו"ר תנועה ש"ס, ולחזור לעבוד בכנסת, לשמש כיועץ פרלמנטרי בכיר, והלכה למעשה, לפעול כמי שהוא הרוח החיה מאחורי סיעת ש"ס ובמסדרונות השלטון – ברי כי דרעי הפר את ההסכם ואת התחייבויותיו כנאשם בפלילים בהסדר הטיעון שהתקבל״. לאור זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון לערער על העונש ולהטיל על מר דרעי קלון בהקדם האפשרי.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״לצערנו, מר דרעי רימה את השופטים ותעתע במערכת בכך שהציג מצג שווא לפיו יפרוש מהחיים הציבוריים, על אף שלא התכוון לכך אף לא לרגע. עתרנו לבג״ץ והתרענו מפני הסדר הטיעון הזה, אך לצערנו בג״ץ לא קיבלת את עמדתנו. הסדר הטיעון הוא פשוט בושה גדולה. ישראבלוף בהתגלמותו. עוד לא מאוחר לערער ולהטיל על דרעי קלון״.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

Back to top button