צרכנות

יהלומי מעבדה

קרדיט תמונה FREEPIK

פריט חסר ערך או בשורה אמיתית לחובבי התכשיטים? יהלומי מעבדה הם כבר יותר מטרנד.

בשנים האחרונות עלה כוחם של יהלומי "מעבדה" – יהלומים המיוצרים בטכניקה ייחודית, המאפשרת ליהנות מאותו מוצר יוקרתי, בעלויות פחותות באופן משמעותי. ספקי יהלומי המעבדה הגדולים בישראל, מסבירים למה הסטיגמה על יהלומי מעבדה אינה נכונה וחושפים פרטים מפתיעים על הלקוחות שלהם.

בחודשים האחרונים אנו עדים לקמפיינים חסרי תקדים הקוראים להפרדה בין יהלומים שנוצרו באופן טבעי, לבין יהלומי מעבדה ואת דרור אשרוב ושרון דהן – יהלומנים ותיקים והבעלים של חברת בריליאנט שיין להפצת יהלומי מעבדה – זה לא מפתיע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הקמפיינים האלו באים בתגובה לעלייה ניכרת בביקוש ליהלומי מעבדה, בעולם כולו ובישראל בפרט", אומר אשרוב. "אם בשנה שעברה נתח השוק של יהלומי מעבדה עמד על כ-10% מהיהלומים הקטנים שמשמשים ליצירת תכשיטים, הרי שכיום אנחנו במצב שיהלומי מעבדה תופסים נתח של כ-35% מהשוק העולמי". את הנסיקה המטאורית בביקוש, תולה אשרוב בהבנה של הצרכנים, כי אין הבדל בין המוצרים וכי "יהלומי מעבדה נראים לפעמים אפילו טוב יותר מיהלומים שגדלו באדמה, כי מדובר במוצר עם איכויות גבוהות מאוד".

"אתה חושב שיהלומנים חוששים למקום שלהם, במציאות הנוכחית?"
"אנחנו חווים סוג של הכפשה", אומר שרון דהן, השותף השני בבריליאנט שיין "כי נוצר מצב שכבר לא פשוט למצוא ולייצר יהלומים טבעיים. זהו משאב טבע מוגבל והגיוני שמי שתלוי בו, יעשה הכול כדי להילחם על המקום שלו. גם אנחנו יהלומנים. אנחנו 20 שנה בתחום, אבל זיהינו בזמן את המגמה הזו ולפני חמש שנים התחלנו לייבא את יהלומי המעבדה מאחת החברות הגדולות בעולם, שיושבת ברוסיה. האיכות שלהם היא ללא רבב".

"אז אתה אומר בעצם שיש הבדלים באיכות?"
"בוודאי. כמו בכל מוצר, מסתובבים בשוק יהלומים איכותיים יותר ופחות. ה'פחות' הם בדרך כלל מתוצרת סינית. בסין מייצרים את זה בכל מיני אמצעים כימיים שלא מתקרבים בכלל לדבר האמיתי. אנחנו לא מתעסקים עם היהלומים האלו, אלא רק עם יהלומי מעבדה שמיוצרים ללא פגיעה בזכויות אדם ומפיקים אותם בשיטות חדשניות שנוטלות את הפחמן ומייצרות ממנו יהלום בדיוק כמו הסוג שגדל בתנאים טבעיים".

6 קראט בשישית מחיר

אשרוב ודהן יוצאים נגד הטענה של יהלומנים המוכרים יהלומים טבעיים בלבד, לפיה הערך של יהלומי מעבדה הולך ויורד. "הביקוש ליהלומי מעבדה עולה בעשרות אחוזים מדי חודש וזה גורר באופן טבעי עלייה במחירים. אז זה לא נכון להגיד שמדובר במוצר שהערך שלו יורד עם הזמן, המציאות מוכיחה את ההיפך הגמור". למרות זאת, המחיר של יהלומי מעבדה נותר נמוך יחסית והפך אותם ל "יהלומים להמונים" ו "לכל מי שלא סוגר את החודש", לדבריהם. לצד אוכלוסייה בעלת תקציב מוגבל יחסית, דהן ואשרוב קנו להם שם בקרב הסלבס שגם הם, כך מסתבר, לא ממהרים כבר להוציא סכומי עתק על תכשיטים, כשיש בשוק אלטרנטיבה זולה ונגישה. "פונים אלינו לא מעט מפורסמים, שקונים יהלומי מעבדה בחמישית או שישית מחיר. זה לא בגלל שאין להם כסף, זה בגלל העיקרון: למה לשלם יותר על אותו מוצר בדיוק? הם מבינים שזה אותו מוצר ואנחנו גם מקפידים כאמור לעבוד עם חברה שיהלומים שלה הכי מתקרבים לרמת "As-grown", כלומר, הכי קרוב לדבר האמיתי".

"מי קהל היעד הכי גדול שלכם?"
"אנחנו עובדים עם כולם", מסביר לי דהן, שאומר שהכוח הגדול של בריליאנט שיין, הוא היכולת לפנות במקביל גם למגזר הפרטי וגם לתכשיטנים ידועים וחנויות גדולות. "אנחנו מפיצים להמון חנויות בארץ ובחו"ל ובאתר אנחנו מציעים את יהלומי המעבדה למגזר הפרטי. השילוב הזה בין מוצר בטופ של הטופ בעולם התכשיטים עם מחיר שפוי ונגיש, זה מה שהופך את יהלומי המעבדה למוצר מנצח".

"אז אתם חושבים שמדובר במשהו שהוא כאן כדי להישאר?"

"אנחנו בטוחים, אחרת לא היינו נכנסים לתחום הזה, אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה בענף. זיהינו שהרכבת יוצאת מהתחנה, עלינו עליה וכולם מרוויחים מזה, בעיקר הצרכנים. יהלומי מעבדה יוצרים את המוניטין שהם ראויים לו וכמו שאמרתי אנחנו חווים עלייה בביקוש ובערך. מה שכן, צריך להיות עם היד על הדופק. לקנות יהלומי מעבדה איכותיים באמת ולא חיקוי סיני זול. תבדקו ממי אתם קונים".

Back to top button