חדשות הארץמבזקים

היישוב הגדול בארץ נפרד ממטה יהודה: "לא ניתן לאף גורם להפקיר את הישוב"

ועד היישוב צור הדסה, החל אמש (חמישי) בקמפיין ציבורי רחב, על רקע התקדמות תהליך העצמאות של היישוב והיפרדות המועצה האזורית מטה יהודה, הדורש חלוקה הוגנת של התקציבים בטרם ההחלטה על ההיפרדות.

למעלה מ-100 שלטים נתלו הלילה ברחבי היישוב ובמועצה אזורית מטה יהודה שמביעים תמיכה בהיפרדות, אך זאת רק באם ההחלטה תכלול חלוקה הוגנת של מקורות תקציביים שיבטיחו לצור הדסה איתנות כלכלית.

היישוב הגדול בארץ נפרד ממטה יהודה: "לא ניתן לאף גורם להפקיר את הישוב"
צילום: ועד צור הדסה

צור הדסה הינו היישוב הגדול ביותר בארץ שאינו מועצה מקומית ומונה כ-13,000 תושבים. לאחרונה נערכה פגישה של תושבי היישוב עם שרת הפנים איילת שקד, שם ציינה השרה כי היא מקדמת תוכנית להיפרדות צור הדסה ממטה יהודה. במפגש ציינה גם השרה כי משרד הפנים בוחן את המשמעויות הכלכליות של היפרדות צור הדסה ממועצת מטה יהודה, כפי שעלו מדו"ח הוועדה הגאוגרפית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ועד צור הדסה

יו"ר ועד צור הדסה דלית רוסו: "עצמאות ניהולית של צור הדסה הוא צעד מהותי ונדרש כדי לאפשר לתושבי היישוב קבלת שירותים מיטבית. המציאות של יישוב המונה כ-13,000 תושבים ומנוהל על ידי ועד מקומי מתנדב עם סמכויות מוגבלות הוא בעייתי ביותר, אך תחילה יש לפתור את השאלה הכלכלית."

היישוב הגדול בארץ נפרד ממטה יהודה: "לא ניתן לאף גורם להפקיר את הישוב"
צילום: ועד צור הדסה

"יש להבטיח את הבסיס הכלכלי של המועצה החדשה על ידי הענקת מענקים ממקורות ממשלתיים וחלוקת הכנסות ארנונה מתעסוקה ומסחר עם המועצה האזורית מטה יהודה. אני מתחייבת כי למרות הרצון להיות יישוב עצמאי אנחנו לא ניתן לאף גורם מחוץ לישוב להפקיר את הישוב והתושבים". הוסיפה רוסו.

סגן ראש מועצת מטה יהודה ונציג צור הדסה במליאה שלומי מגנזי: "הפעילות של וועד תושבי צור הדסה במניעת ההפקרה של הישוב היא חשובה ביותר. אני מאמין כי בכוחות משותפים נוכל לפעול על מנת לתת עצמאות מנהלית וכלכלית ליישוב שכולנו אוהבים. משרד הפנים חייב להבין כי ללא מתן התחייבויות כלכליות לא נוכל לצאת לעצמאות".

Back to top button