מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר יוזם דיון בכנסת עקב חלוקת חוברות של "בצלם" בידי השופט רון שפירא

יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר, יוזם דיון במליאת הכנסת, לאחר שנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט רון שפירא הורה לשלוח חומרים של ארגון השמאל "בצלם", לכלל לשכות שופטי המחוזי הכפופים לו. זאת למרות טענותיהם של חלק מהשופטים שמחו על צעד זה והתריעו כי הוא בניגוד לנהלים. להצעתו של בן גביר לקיים דיון הצטרפו חה"כ משה ארבל ואופיר כץ.

יצוין כי ארגון "בצלם" מזוהה עם השמאל הקיצוני ופועל כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. בדברי ההסבר לבקשה לדיון במליאה, ציין בן גביר כי בחלוקת החוברות ישנה השפעה חיצונית על דעות והחלטות השופטים: "לא יתכן כי ארגון פוליטי מובהק ייצור קשרים עם נשיא בית המשפט ובנוסף לכך יעמוד בקשר הדוק ורציף עם מזכירות בית המשפט".

לדברי בן גביר: "חלוקת החוברות נוגדת את עקרון השוויון בהעדפת בית המשפט ארגון שמאל על פני ארגונים ימניים דומים ומדובר בלא פחות משערורייה, הנשיא במקרה זה פעל בניגוד לחוק ולנהלים ובהחלטתו הוא מוכיח כי אינו ראוי לכהן כנשיא יותר. ביקשתי לקיים דיון בכנסת כדי להבין, האם מדובר בכשל ואירוע חמור שהתייחס בבית המשפט בחיפה, או שגם בבתי משפט אחרים מחלקים מתחת לאף של מדינת ישראל חומרי הסתה נגד צה"ל והמדינה והכל באישור גורמים משפטיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חוק הגיוס אושר בכנסת שבועיים לאחר שנדחה
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

Back to top button