חדשות חוץמבזקים

4 ימים לניסיונות החילוץ: בן 5 נפל לבור במרוקו, המדינה עוקבת בדאגה

כוחות הצלה גדולים פועלים במשך ארבעה ימים ברציפות בניסיון לחלץ את ראיין, ילד בן 5 שנפל לבור מים בעומק של 32 מטרים בכפר איגראן הסמוכה לעיר שפשאוון שבצפון מרוקו.

הכוחות פועלים באמצעים רבים ומגוונים ובהם טרקטורים, דחפורים וחבלים על מנת להגיע בבטחה אל הילד ולהציל אותו בעודו בחיים. מצלמה הוחדרה פנימה והילד נראה בתוך הבור כשהוא תשוש ובאפיסת כוחות.

על אף הנפילה המשמעותית, המצלמה שהוחדרה אתמול הראתה כי הוא בחיים ובהכרה, וזאת למרות שנראה כי הוא סובל מפציעות קלות בראשו

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מצלמה הוחדרה לבור ותיעדה את מצבו של הילד
הילד ראיין בן החמש שנפל לבור
הילד ראיין בן החמש שנפל לבור

בינתיים הצליחו הכוחות להוריד אל מעמקי הבור מסכת חמצן, מזון ושתייה כדי שיחזיק מעמד עד שיצליחו הכוחות לחלצו.

אלפי אנשים צופים בפעולות החילוץ ברשתות החברתיות, וקבוצה גדולה של סקרנים התאספה במקום.

כמו כן מומחים לגיאולוגיה הוזעקו למקום והם בוחנים את המצב מקרוב זאת מחשש לקריסה בעקבות החפירות שיכולות להרע את המצב. הממשלה הביעה דאגה מפני קריסה וקראה לתושבים שלא להגיע לאזור ולהתקהל בסמוך לבור.

דובר ממשלת מרוקו, מוסטפא באיטאס אמר: "נחפר בור ליד הבאר שבו נמצא הילד והכוחות מנסים להגיע אליו במהרה."

אחד ממפקדי הצוות המחלץ, עבדסלאם מקודי אמר: "אנחנו עובדים כבר מספר ימים. כמעט הגענו והעייפות מתחילה להשפיע, אך הצוות מחזיק מעמד. פעולות ההצלה, בהובלת מנהלת ההגנה האזרחית במרוקו, נמשכות מאז יום שלישי בערב, באמצעות פנסים כדי לאפשר את המשך העבודה גם בלילה."

ניסיונות חילוץ של ילד בן 5 מבור במרוקו
צילום: AFP

אביו של ראיין סיפר: "הורדתי את עיני ממנו לשנייה והוא נפל לבור. אנחנו הרוסים ומודאגים, לא עצמתי עין מאז."

אמו של ראיין אמרה בדמעות לערוץ התקשורת המקומי "כל המשפחה יצאה לחפש אותו ואז הבנו שהוא נפל לבור. אני עדיין ממשיכה לקוות שיוציאו אותו בחיים".

הילד כאמור נפל לבור ביום שלישי השבוע והוריו שלא הצליחו להתמודד עם המצב דיווחו על כך לרשויות, מאז כל המדינה עוקבת בדריכות ובשל מורכבות האירוע כך גם ערוצי תקשורת מכל העולם.

אל קוהאבי, אחד המתנדבים שמסייע בחילוץ אמר כי "הבעיה בחילוץ הזה שהקוטר של החור מאוד מאוד קטן, בערך 25 ס"מ ובעומק של 28 מטרים הוא נעשה קטן עוד יותר כך שאנחנו לא יכולים להגיע אליו. ככל שאנחנו מתקרבים החור נהיה צר וקשה לעבור דרכו".

צילום: AFP
צילום: AFP

כוחות רפואה גדולים נמצאים בזירה, מסוק ואמבולנס עם צוות רפואי הממתינים לרגע שהילד יחולץ בכדי להטיסו לבית החולים.

תמונות מהזירה מציגות חמישה דחפורים שחופרים בור גדול במקביל לפיר החיצוני של הבאר כדי לנסות ולעקוף את המבנה הצר. אל קוהאבי אמר לאמצעי התקשורת "זוהי הדרך היחידה שבה יוכלו עובדי ההצלה להגיע לראיין".

אבל הרשויות מאוד מודאגות שכל זעזוע בקרבת הבאר תגרום למפולת העלולה לפגוע בילד ולקבור אותו תחתיה.

בעקבות החילוץ המורכב ההאשטאג #SaveRayan הפך לויראלי מאוד ברשתות החברתיות ובמיוחד במדינות האזור, כולל באלג'יריה השכנה, למרות היחסים הגרועים בין שתי המדינות.

Back to top button