חדשות חוץמבזקים

מבצע החילוץ במרוקו הגיע לשלב הסופי, מצבו של הילד ראיין אינו ברור

כוחות החילוץ וההצלה במרוקו פועלים במשך חמישה ימים ברציפות, מאז יום שלישי האחרון, במרוץ נגד הזמן כדי להגיע אל הילד ראיין בן ה-5 שנפל לבור בעומק של 32 מטרים בכפר סמוך לעיר שפשאוון שבצפון-מערב המדינה.

על פי הדיווחים בשעה האחרונה בתקשורת המרוקאית המחלצים נמצאים במרחק של 1.8 מטרים בלבד מהילד.

הכוחות חפרו בור ענק בסמוך לבאר בו נמצא הילד והם מנסים לבצע חפירה מהבור שחפרו אל הבאר בו נמצא הילד ותוך כדי לדחוף צינורות בטון גדולים על מנת למנוע קריסה וברגע שיגיעו אל הילד יוכלו לחלצו בבטחה אל מחוץ למנהרה שיצרו כדי להעבירו לטיפול בבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשטח כבר ממתין מסוק וצוות רפואי מיומן שיעניק לילד טיפול ראשוני מיד עם יציאתו.

כלי התקשורת המקומיים מציינים כי כעת הגיעו המחלצים לשלב הסופי ומדובר בשלב שנעשה באופן איטי מאוד ובזהירות מחשש לקריסה. כמו כן הכוחות נתקלו במהלך החפירה בסלע קשה מה שגרם לעיכובים. עוד ציינו כי הכוחות אינם יכולים לרדת לבאר מהחור ממנו נפל הילד מאחר והוא צר מידי, חפירה מאותו פתח יכולה להיות מסוכנת מאוד ולקבור את הילד תחת האדמה.

לפי שעה לא ברור מה מצבו של הילד. ביום חמישי החדירו המחלצים לבור מסיכת חמצן, אוכל, שתייה וטלפון עם מצלמה שתיעדה את ראיין כשהוא בהכרה עם חבלות קלות בראשו. "הוא בכה: תוציא אותי" , סיפר קרוב משפחה של הילד לסוכנות הידיעות רויטרס.

כעת כל דקה היא קריטית והמשימה בפני המחלצים היא להגיע לראיין כשהוא עוד בחיים ושחלילה הבור שנחפר לא יקרוס טרם הוצאתו של הילד.

צפו בשידור חי מפעולות החילוץ במרוקו

Back to top button