חדשות חוץמבזקים

ראיין הילד המרוקאי בן ה-5 חולץ מהבור לאחר חמישה ימים

לאחר מבצע חילוץ מורט עצבים במרוקו שנמשך חמישה ימים ברציפות חולץ לפני זמן קצר (שבת) ראיין, הילד בן החמש שנפל לבור בעומק 32 מטרים בכפר סמוך לעיר שפשאוון שבצפון-מערב המדינה. זמן קצר לאחר החילוץ הודיעו הרשויות במרוקו כי ראיין בן החמש חולץ ללא רוח חיים.

כוחות החילוץ פעלו מסביב לשעון במשמרות על מנת להגיע אל הילד ולחלצו בעודו בחיים. ראיין נפל לבור ביום שלישי האחרון והוריו הם שהזעיקו את צוותי החילוץ וההצלה לאחר שנודע להם כי הוא נפל לבור.

ביום חמישי החדירו המחלצים טלפון עם מצלמה ותאורה על מנת לראות מה מצבו. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה ראיין כשהוא בהכרה, שוכב על צידו וחבלות קלות בראשו. הצוותים החדירו לבור מסיכת חמצן, מים ומזון על מנת שיוכל לשרוד עד להגעת הכוחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחלצים שהבינו כי אין באפשרותם להיכנס מהחור ממנו נפל הילד בשל קוטרו הצר החליטו לחפור בור נוסף במקביל ולאחר מכן לבצע חפירה אופקית תוך כדי החדרת גליל בטון ומתכת על מנת למנוע קריסה של האדמה. פעולות החפירה נעשו באופן איטי ובשלבים מסוימים אף ידנית על מנת להתקדם לעברו של הילד מבלי לגרום לזעזוע של הקרקע.

בחוץ המתין לילד צוות רפואי מיומן שבדק את מצבו ומסוק שהטיס אותו אל בית החולים על מנת לוודא כי לא נשקפת סכנה לחייו.

כאמור, לאחר ימים לא פשוטים ובשעה שכל העולם עוקב בדריכות אחר השידורים הישירים ממרוקו של פעולות החילוץ, הצליחו צוותי החילוץ להוציא את ראיין מהבור, אך הוא היה ללא רוח חיים.

הילד ראיין בן החמש שנפל לבור
הילד ראיין בן החמש שנפל לבור

צפו ברגע החילוץ

Back to top button