חדשות הארץמבזקים

פרופ' אליס: "הקורונה הפכה ל"בת המועדפת" של מערכת הבריאות"

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, אמר כי העומסים בבתי החולים עדיין מורגשים על אף התחושה בקרב הציבור על תחילת סוף הגל הנוכחי: "ההתמקדות האובססיבית בקורונה – היא עוול לציבור המטופלים שלנו ועוול גם לצוותי הרפואה במחלקות. ייתכן שגל הקורונה הנוכחי יורד, אבל העומסים בבתי החולים ובעיקר במחלקות הפנימיות כבדים מנשוא, ואנו הפנימאים מתקשים לראות את האור באופק. הקורונה אינה המחלה היחידה, על אף שהפכה ל"בת המועדפת" של מערכת הבריאות."

פרופ' אליס תיאר: "התחלואה בימים אלו כבדה. תחלואת החורף השגרתית: השפעת, תחלואת הריאות, תחלואת הסוכרת, הלב, האונקולוגיה ואחרות – בשיא. אחרי שנתיים של קורונה, מגיעים אלינו למחלקות הפנימיות, חולים במצבים רפואיים חמורים, לאחר שחלקם הזניחו את בריאותם והתרחקו מבתי החולים. אנחנו מאוכזבים מהמערכת, מהממשלה הקודמת ומהממשלה הנוכחית, מכך שלא נוספה ולו מיטת אשפוז אחת בשנים האחרונות במחלקות הפנימיות, וחולים רבים אצלנו עדיין נמצאים במסדרונות. אנחנו המשחררים מאשפוז הכי מהירים במערב, וכשיחשפו נתוני האשפוזים והשחרורים אצלנו במחלקות, אפשר יהיה לגלות כי המערכת נכנסה לטרללת."

פרופ' אליס הדגיש: "ידידי ד"ר אייל בראון מרמב"ם, שאמור היה לחגוג היום בשמחה, יום הולדת עשור לייסוד מחלקתו הפנימית, מדבר על לאות ועצבות. ואכן, הדיונים האינסופיים באולפנים על דרך ניהול הקורונה, מסיטים מהעיקר: מהמשבר המתמשך במערכת. אנחנו כבר עובדים על אוטומט לטפל בחולי הקורונה, אבל אולי לא פחות קשה מכך, מאותגרים מול נחשולי הצונאמי של התחלואה השגרתית במחלקות – וזו לגמרי מלחמת התשה. אנו קרובים לגבול קצה הסבלנות שלנו במאבק על תקנים, על מיטות אשפוז, על ציוד רפואי למחלקות ועל תקציבים שהובטחו בחוק ואבדו בדרך. אין עבורנו הפנימאים אור באופק, למרות שאנו משופעים בהבטחות אופטימיות, שבינתיים לא מתממשות לכדי תקציבים ומימוש סעיפים בדו"ח לשיפור הרפואה הפנימית (דו"ח טור כספא)".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צוות קורונה – שמיר בפעולה. צילום: דוברות בי'"ח' אסף הרופא

Back to top button