מבזקים

בנט על יוקר המחיה: "נעשו כמה צעדי בלימה מול רשתות השיווק והיבואנים"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים. עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, מכיוון שהיא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. בשנים האחרונות המחיר הבסיסי בארץ עלה וכוח הקנייה ירד, באופן יחסי, ב-10-15 השנים האחרונות. לכן אנחנו צריכים לפעול בצורה הוליסטית בדבר הזה."

עוד אמר בנט: "אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה וביקורתית, אבל במקביל אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים ומגבירים את התחרות. בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר – תחרות, תחרות, תחרות. אין כוח טבע יותר חזק מזה. אני זוכר כמנכ"ל חברה, כשהייתי לתקופה מסוימת מונופול, באופן טבעי המחירים היו גבוהים יותר, וברגע שנפתחה התחרות, המחירים יורדים."

ראש הממשלה הרחיב: "לכן, מעבר לפעולות קצרות הטווח, הפתרון הוא לאתר את אותם כיסים נטולי תחרות, ולייצר בהם תחרות. פה אנחנו צריכים את כל שרי הממשלה. אנחנו צריכים להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, הוא כנראה מספיק טוב גם לישראלים. לפער של 150%, למשל, במחיר של משחת שיניים, אין שום הצדקה. אני זוכר שאני כשר כלכלה הורדתי את מחיר הגבינה הצהובה. איך עשיתי זאת? פשוט פתחתי את שוק הגבינות לייבוא ולתחרות, נכנסה גבינה צהובה מפולין, כשרה כמובן, והורידה את המחירים גם של הגבינות הישראליות. אנחנו צריכים להסתכל על המצב הזה כהזדמנות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט סיכם: "יש פה הזדמנות להיות אמיצים, לטפל בכשלים מבניים ארוכי טווח, שהביאו לעשור של התייקרויות. יש לממשלה הזאת הזדמנות יוצאת דופן להקטין את ההשפעה של לוביסטים ובעלי עניין, ולפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל".

צילום: חיים צח/ לע"מ

Back to top button