מבזקיםמשפטי/פלילי

דיווח: המשטרה עקבה באמצעות תוכנה של NSO אחר אנשי עסקים ומנכ"לים

עיתון 'כלכליסט' חשף הבוקר (שני) את זהות חלק מיעדי המשטרה שאצלם הושתלה תוכנת הסייבר ההתקפי 'פגסוס' של חברת NSO. על פי העיתון, הושתלה התוכנה בטלפונים של פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות של הנכים, בלפור או יוצאי אתיופיה, ואף יועצי ראש הממשלה דאז ובני משפחתו.

חלק מרשימת "המודבקים": קרן טרנר אייל מנכ"לית משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד אף הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, רמי לוי, אילן ישועה, סטלה הנדלר מנכ"לית בזק לשעבר, שלמה פילבר, איריס אלוביץ', ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, מנכ"ל וואלה לשעבר אבירם אלעד, ואף מספר שהיה רשום על שמו של אבנר נתניהו.

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה) פנה אל השר לביטחון הפנים בר לב ולשר המשפטים סער בדרישה להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס, כדי לחקור את פרשת האזנות הסתר על ידי המשטרה על כל היבטיה, ולגבש המלצות מהירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה. לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית – זהו הצעד הנדרש בעת הזו. בכוונתי לשוחח בנושא זה עם השר לביטחון הפנים ושר המשפטים, ובמידת הצורך לגבש קריאה משותפת של חברי ועדת החוקה", אמר.

ח"כ שלמה קרעי, (ליכוד) אמר: "אם הממשלה לא תקים מיד ועדת חקירה ממלכתית, אפעל להקמת הוועדה לביקורת המדינה אדהוק, ונחליט שם על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעצמנו. נראה אותם מצביעים נגד. תוקם ועדת חקירה ממלכתית והמעורבים ייחקרו. יש לצאת לבחירות לאלתר ללא השפעת תוכנות ריגול, ולהסיר את הכתם השחור הזה מהדמוקרטיה שלנו."

יו״ר הוועדה לביטחון פנים, ח״כ מירב בן ארי, אמרה: ״אם הדברים נכונים זו רעידת אדמה בדמוקרטיה. ‏יש להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את הדברים לעומק. ‏זו שיטת עבודה שמתאימה למשטרים חשוכים, לא לישראל. ‏יש לחקור מהשר הממונה דאז, המפכ"ל ועד אחרון השוטרים שחדר לטלפון ללא צו ואם אמת בדבר, להעמידם לדין. ‏אפנה לשר ⁦‪עמר בר-לב עוד היום בנושא״.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) תקף: "הריגלת וגם שיקרת? כך נחשף על המשטרה. כשטענתי לא מזמן בוועדת ביטחון הפנים שהמשטרה משקרת בחרה היו"ר להוציא אותי מהדיון וליישר קו עם השקרים. הפעם לא נאפשר להשתיק את הביקורת. דרושה ועדת חקירה!"

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "האחראים צריכים לעמוד לדין ולכן אין מנוס מהקמת ועדת חקירה שתחקור לעומק ותסיק את המסקנות המתבקשות. מדובר באירוע חמור ביותר ולא משנה אם המעקב התבצע נגד פעילי שמאל, ימין, או ארגונים חברתיים. זכויות אזרח, זה זכויות אזרח וצריכים לשמור עליהן. גורמים במשטרה מתנהלים במקרה הזה כמו במדינת עולם שלישי ואסור לנו לתת שתקום כאן מדינת משטרה כמו צפון קוריאה".

השרה איילת שקד אמרה בראיון בכאן רשת ב': "צריך להקים ועדת חקירה חיצונית וצריך שיהיו לה סמכויות. הזדעזעתי, אני לא מאמינה שזאת המדינה שלי".

דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי מסר בכאן רשת ב': "עד לרגע זה לא נפל פגם בעבודת המשטרה. אנחנו במשטרת ישראל פתוחים כספר פתוח לכל בדיקה, לכל ועדה".

צילום: pixabay

Back to top button