מבזקיםספורט

אושר סופית: פטור ממס על מענק לזוכים במדליה אולימפית ובתחרויות

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 259), התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת יריב לוין, אופיר כץ, יוסי שיין וסימון דוידסון.

מוצע לפטור ממס הכנסה מענק ששולם לספורטאי בעד זכייה במקום הראשון, השני או השלישי בתחרות שהתקיימה במסגרת המשחקים האולימפיים, המשחקים הפאראלימפיים או משחקי העולם, או בעד זכייה כאמור בתחרות לבוגרים שהתקיימה במסגרת אליפות עולם, אליפות אירופה או אליפות מוכרת אחרת. כמו כן, מוצע לקבוע כי הפטור יחול על מענק ששולם בעד זכייה בתחרות כאמור שהתקיימה מיום 1/1/2021 ואילך.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות ספורטאים ישראלים רבים בתחומי ספורט שונים מגיעים להישגים המציבים אותם בשורה הראשונה של הספורטאים המובילים בעולם. בעקבות ההישגים השונים, זוכים לעיתים הספורטאים במענקים כספיים מגופים שונים – מארגני התחרות שבה השתתפו, אגודות הספורט להן הם משתייכים, הוועד האולימפי ועוד. על אף שרבים מהספורטאים נאבקים על מימון, כאשר הם זוכים במענק כאמור – הם נאלצים לשלם עבורו מס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר הציג את החוק במליאה ואמר: "הופתענו אחרי כל זכייה של ספורטאים ישראלים שיש מס על מה שהם ייצגו את ישראל וקיבלו מדליה. הפעם הבטחנו שנפטור את האלופים האלו. בדיונים בהצעת החוק הרחבנו את הפטור ממס לתחומים נוספים וענפים שאינם אולימפיים".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בטוויטר: "אחרי שהלילה היוזמה שלי לבטל את המס לאלופים אולימפיים ואלופי עולם עברה סופית בכנסת, חייבים להתחיל להתכונן לתחרות הבאה! במספרים אני מבין. אלופות ואלופים יקרים, זה מגיע לכם, זה מגיע למדינת ישראל."

צילום: AP Photo/Koji Sasahara

Back to top button