על פי נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, גל האומיקרון בחודש ינואר הוביל לירידה קלה של 3.3% בלבד בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי. סך ההוצאות בחודש ינואר 2022 ירדו בסכום של 1.153 מיליארד ש"ח והסתכמו ב-33.76 מיליארד ש"ח לעומת סכום כולל של 34.91 מיליארד ש"ח שנרשמו במערכות שב"א בחודש דצמבר 2021. סכום ההוצאה היומי באשראי עמד בינואר על 1.089 מיליארד ש"ח, נתון נמוך ב-9.6% לעומת סכום השיא בהוצאה היומית שנרשם בחודש נובמבר 2021 ועמד על 1.205 מיליארד ש"ח.
ההוצאות בינואר 2022 גבוהות בהשוואה לנתונים של חודש ינואר 2021, במהלכו חל הסגר השלישי והוטלו מגבלות על פעילות המשק בשל משבר הקורונה. ההוצאות בינואר השנה זינקו בשיעור של 22.2% לעומת ינואר 2021 שהסתכמו ב-27.632 מיליארד ש"ח.
למרות גל האומיקרון ההוצאות בעסקאות אונליין עלו בינואר 2022 והסתכמו ב-20.419 מיליארד ש"ח. מדובר בעליה של 3.4% לעומת דצמבר 2021 בו נרשמות הוצאות בעסקאות אונליין (ללא הצגת כרטיס) בסכום של 19.747 מיליארד ש"ח. ההוצאות בעסקאות אונליין בחודש שעבר היו גבוהות ב-11.7% לעומת ינואר 2021 במהלכו הן הסתכמו ב-18.285 מיליארד ש"ח. לעומת זאת, ההוצאות בעסקאות פיסיות בבתי העסק ירדו בשיעור של 12% והגיעו לסכום של 13.34 מיליארד ש"ח לעומת 15.17 מיליארד ₪ בדצמבר 2021. סכום ההוצאות עם הצגת כרטיס בינואר 2022 הוא הנמוך ביותר מאז פברואר 2021 במהלכו עדיין התקיים הסגר השלישי וסכום ההוצאות בעסקאות פיסיות עמד על 10.93 מיליארד ש"ח. סכום ההוצאות בעסקאות פיסיות בינואר 2022 היה גבוה ב-42.7% לעומת ינואר 2021 בו הסכום עמד על 9.35 מיליארד ש"ח.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ירידה של 12% נרשמה בינואר 2022 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים. הסכום הכולל של משיכות המזומן בכספומטים הבנקאיים עמד בינואר על סכום של 4.64 מיליארד ש"ח לעומת 5.27 מיליארד ש"ח בדצמבר 2021. מדובר בחודש השלישי ברציפות שבו היקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים נמצא בירידה. בהשוואה לינואר 2021, בו כאמור היה הסגר השלישי, משיכות המזומן בחודש שעבר עלו בשיעור של 10%. לפני שנה נרשמו במערכות שב"א משיכות בסכום של 4.21 מיליארד ש"ח.
איתן לב טוב, מנכ״ל חברת שב״א: ״הירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי בשל גל האומיקרון הייתה פחות דרמטית ומדובר על נתון שמעיד על חוזקו של המשק ועל ההסתגלות של הציבור הישראלי לבצע רכישות אונליין. היקף התחלואה צמצם את התנועה במרכזי הקניות ובקניונים ופגע בהוצאות בבתי העסק, אבל העסקים שהתאימו את הפעילות שלהם גם לאונליין הצליחו להתגבר על כך".