מבזקיםמשפטי/פלילי

בהרב-מיארה נכנסה לתפקיד היועמ"שית: "אמון הציבור בראש סדר העדיפויות"

היועצת המשפטית לממשלה הנכנסת, גלי בהרב-מיארה, אמרה הבוקר (שלישי) בטקס כניסתה לתפקיד במשרד המשפטים כי היא תשים את נושא אמון הציבור במערכות המשפט ואכיפת החוק בראש סדר העדיפויות וכי "עצמאות התפקיד אינה אומרת הימנעות מביקורת". מינויה של בהרב-מיארה, פרקליטת מחוז תל אביב-אזרחי לשעבר, אושר אתמול בממשלה.

בהרב-מיארה אמרה: "תפיסת העולם עימה אני באה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה נשענת על שני יסודות מרכזיים משלימים: שלטון החוק ואמון הציבור בשלטון החוק. אתחיל באמון הציבור במוסדות החוק והמשפט. אמון הציבור הוא אחד היסודות המרכזיים בתפיסתי את עבודת היועץ המשפטי לממשלה ואת עבודת מערכת אכיפת החוק הכפופה לו, דבר המתחייב מכך שמשימתה של מערכת זו היא היא לשרת את הציבור ואת האינטרס הציבורי. אני מתכוונת לשים את נושא אמון הציבור במערכת המשפטית בראש סדר העדיפויות שלי."

בהתייחסה לפרשת ההאזנות לכאורה של המשטרה אמרה: "בימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור בייעוץ המשפטי הציבורי ובמערכות אכיפת החוק. ירידה זו משמעה – פגיעה בשלטון החוק. המצב מחייב חשיבה חדשה. חיוני להישיר מבט פנימה, ולבחון את עצמנו מבלי לחשוש מביקורת ומעריכת שינויים הנדרשים לשם שיפור עבודתנו. אמון הציבור משמעו שהציבור הרחב המתבונן על עבודתנו, יאמין כי אנו פועלים מתוך שיקולים עניינים, באופן מקצועי ונקי כפיים, וכי ביכולתנו כמערכת לזהות ליקויים בעבודתנו להודות בהם, לשפרם ולתקנם. אמון הציבור משמעו שהציבור יאמין כי אנו מסוגלים להתמודד באפן כן ואפקטיבי עם תקלות, לקחת אחריות על טעויות, ולהפיק את הלקחים הנדרשים על מנת שדברים לא יישנו בעתיד. מטבע הדברים, אחד הנושאים הראשונים אליו אדרש עם כניסתי לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה קשור בפרסומים אודות פעילות המשטרה בהפעלת אמצעי מודיעין מסוימים. הטיפול בנושא זה יהיה לאורם של העקרונות עליהם עמדתי. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד המשפטים

שר המשפטים גדעון סער אמר: "יום של התחלה חדשה. יום כזה הוא תמיד אופטימי. התחלה חדשה מתבצעת על היסודות המפוארים של המוסד הזה – מוסד היועץ המשפטי לממשלה שיש לו תרומה היסטורית להנחלת הערכים של שלטון החוק התחלה חדשה בשירות הציבורי במדינת ישראל והתחלה חדשה גם התחלה חדשה במובן של שינוי ובמובן של תיקון. ואת מה שצריך לשנות ולתקן נעשה כולנו ביחד – באחריות, בשיקול דעת ומתוך הבנה מלאה של הפיקדון היקר שיש לכל אחד מאיתנו שהוא נמצא בתפקידים שאנחנו ממלאים. אבל אסור לנו להחמיץ את השעה.

צילום: דוברות משרד המשפטים

סער פנה ליועמ"שית הנכנסת: "לתפקיד היועצת המשפטית נכנסת היום, למעשה נכנסה כבר אתמול, אשת מקצוע מובהקת, אתם מכירים אותה. עם ותק של עשרות שנים בשירות המשפטי הציבורי ובייצוג המדינה בערכאות. אני מודה לך גלי שהסכמת לקבל על עצמך את התפקיד שהוא לפי דעתי הקשה והמאתגר ביותר בשירות הציבורי שלנו. הממשלה קיבלה אתמול החלטה פה אחד ויש לכך בעיניי משמעות וערך. עצמאות התביעה כמו עצמאות השפיטה הם יסודות חשובים במשטר הדמוקרטי שלנו ואנחנו נשמור עליהם."

Back to top button