מבזקיםצבא וביטחון

מעקב, ווידוא ונטרול: כך חוסלו שלושת המחבלים בלב שכם

בתום מבצע מורכב, חוסלו היום (שלישי) לאור יום בשכם במבצע משותף של הימ"מ, שב"כ וצה"ל שלושה מחבלים שהשתייכו לחוליה שביצעה פיגועי ירי בשומרון.

צוות לוחמים של ימ"מ הוקצה למשימה לאחר שנודע ממקורות של השב"כ כי המחבלים חמושים באמצעי לחימה ועלולים להשיב בירי לעבר כוחות שינסו לעצור אותם. המחבלים התנהלו כמבוקשים, הקפידו להחליף כלי רכב ולטשטש את עקבותיהם.

לאחר שהשב"כ מסר מידע מודיעיני מדויק בדבר היותם במיקום ספציפי בשכם, כוח מיוחד של הימ"מ הוקפץ לזירה באור יום, כשכוחות נוספים הוקצו למשימה כדי לחפות לתרחיש של הסתבכות של הכוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר הגעת הכוח לזירה, ואימות זהות שלושת המחבלים ברכב הנעקב על ידם שהם חמושים, הלוחמים הכינו עצמם לירי.

הלוחמים היו מסווים במונית שירות מקומית, שחסמה את רכב המחבלים. הלוחמים ירי באופן מסיבי לעבר רכב המחבלים, פגעו בשלושתם, והרכב בהם נסעו נעצר כשהוא מחורר בכדורים.

כוחות נוספים הגיעו לזירה כדי לאסוף את נשקי המחבלים ולבודד את המקרה. לאחר מכן, על מנת להימנע ממעורבות בהפרות סדר, התפנו הכוחות מלב שכם.

שר הביטחון, בני גנץ הגיב לחיסול: "‏אני משבח את צה"ל, השב"כ והימ"מ שחיסלו היום את חוליית המחבלים שביצעה פיגועי ירי בשבועות האחרונים. בתקופה האחרונה הנחיתי להגביר את פעילות הסיכול מול פיגועי הירי ואת הנוכחות בצירים ובמקומות המרכזיים באיו"ש. נמשיך בפעילות יזומה, נסכל ונשים את ידינו על מי שינסה לפגוע בחיי אדם."

שר האוצר אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר: "אני מברך את צה״ל וכוחות הביטחון על המבצע בשכם ועל חיסול שלושת המחבלים שהיו אחראים לשורת פיגועי ירי. בכך נמנעו פיגועים נוספים וכואבים בשטחנו. אנו נרדוף ונמצה את הדין עם כל מי שמחפש לפגוע בנו, גם באור יום."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר לאחר התקרית: "בשבועות האחרונים לוחמי הימ"מ היחידה הלאומית ללוחמה בטרור, שב"כ וצה"ל ביצעו פעולות אינטנסיביות כנגד חוליית מחבלים אלימה שביצעה פעולות טרור כנגד כוחותינו ובאזרחים. הכוחות ביצעו פעילות מקצועית ונחושה תוך סיכון ממשי לחייהם וזיהו את חוליית המחבלים האלימה חמושה בנשקים. הלוחמים פתחו באש לעבר החולייה וסיימו את אירוע ההתקלות בזמן קצר."

מפקד משמר הגבול שוחח עם מפקד הימ"מ ומסר ללוחמים: "שוב הוכחתם שיש לאזרחי מדינת ישראל על מי לסמוך, פעלתם באומץ לב והבאתם לסיכול חוליית טרור מסוכנת שבכוונתם הייתה להמשיך לבצע פעילויות טרור. אני גאה בכם. החיל ימשיך בפעילות המשותפת עם כלל גורמי הביטחון בכדי לסכל טרור ולהגן על כלל אזרחי מדינת ישראל."

'גדודי חללי אל אקצא' של הפתח בשכם איימו כי, "דמם של אנשינו לא ילך לשווא. תגובה תגיע, דם תמורת דם."

דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז א-דין, הממונה על הגדה ויושב בעזה, איים: "החיסול לא יעבור בשקט. כוח ייענה בכוח. הרשות הפלסטינית נותנת חיפוי לישראל דרך התיאום הביטחוני וזה עוזר לה להגיע ללוחמים האלו".

צילום: מקורות ערביים
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button