מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת החוקה אישרה את חוק הגבלת כהונת רה"מ לשמונה שנים

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאות שנייה ושלישית את חוק הגבלת כהונת רה"מ לשמונה שנים. לפי הצעת החוק הממשלתית, מי שכיהן כראש ממשלה תקופה רצופה של שמונה שנים לא יהיה רשאי לכהן עוד בתפקיד. תקופה תיחשב כרצופה אף אם במהלכה הפסיק ראש הממשלה זמנית למלא את תפקידו בשל נבצרות זמנית. כמו כן, יראו כמה תקופות כהונה בתפקיד ראש הממשלה, יחד, כתקופת כהונה אחת רצופה, אם לא חלפו בין כהונה אחת לאחרת יותר מארבע שנים.

עוד לפי ההצעה: "אם במהלך תקופת כהונתו של רה"מ הסתיימה לגביו התקופה המרבית לכהונה, יראו את הממשלה כאילו התפטרה במועד תום התקופה המרבית לכהונה. תקופה שבה כיהן אדם בתפקיד ראש הממשלה, שחלה לפני יום תחילתו של חוק זה, לא תובא בחשבון לצורך חישוב התקופה המרבית לכהונה."

תמכו בחוק: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) וגבי לסקי (מרצ).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב, אמר: "סיימנו להכין את הצעת החוק להגבלת כהונת ראשי ממשלה, הצעה שהוגשה לראשונה על ידי יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, וכעת מקודמת על ידי שר המשפטים גדעון סער ושר החוץ יאיר לפיד. לאחר מספר תיקונים חשובים שבוצעו בדיוני הוועדה המקיפים, כראוי לדיון בשינוי חוקתי, אני משוכנע כי החוק שנציג במליאה ימנע ריכוז כוח שלטוני ויקדם ניקיון כפיים ומנהל תקין".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button