חדשות הארץמבזקים

חיילים הרסו מבנים בישיבת חומש בצפון השומרון: "אובססיביות להרע ליהודים"

מאות חיילים הגיעו הלילה (רביעי) לאזור ישיבת חומש בצפון השומרון, והרסו תשעה מבנים בלתי חוקיים שהוקמו במקום. בשלב זה הרסו הכוחות את מבנה פנימיית הישיבה. נכון לשלב הזה לא נהרס מבנה בית המדרש והתלמידים. לא נרשמו עימותים עם תלמידי הישיבה.

בישיבת חומש מדגישים כי "בניגוד להבטחות דוברים מטעם הממשלה מאז רצח יהודה דימנטמן הי"ד הכוחות פועלים להרוס את מבני הישיבה שנבנו לפני רצח יהודה דימנטמן ולא מדובר על מבנים חדשים מהתקופה האחרונה. כזכור חברים בקואליציה, אמרו במספר הזדמנויות כי הממשלה לא תהרוס מבנים שנבנו לפני הרצח וגם שר הביטחון בני גנץ התייחס לעובדה שיש לקחת בחשבון את רצח תלמיד הישיבה בחומש בשיקולים שלא להרוס את הישיבה במקום."

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות: "ההרס הקשה הבוקר בישיבת חומש, הוא אכזריות ורוע של ממשלת ישראל כלפי משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, כלפי חבריו בישיבת חומש, חלקם גם נפצעו בפיגוע בו הוא נרצח, כלפי עם ישראל כולו. זו ממשלה חלשה שאין לה אומץ להתמודד מול הטרור הערבי בנגב ובלוד אבל יש לה הרבה אומץ ואובססיביות להרע ליהודים בחומש ובמקומות אחרים ביהודה ושומרון. ממשלה שמתנהלת בצורה כזו צריכה להתחלף, עם ישראל יחליף את הממשלה הזו ועם ישראל יבנה את חומש את הישיבה ואת הישוב בחומש מחדש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב: "בניגוד גמור לכל ההבטחות של חלק מחברי הקואליציה, הממשלה הורסת מבנים שנבנו לפני הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד. המחשבה כי הממשלה תעז להרוס חלילה את הישיבה דוקרת את הלב. אם חלילה הממשלה תורה על הריסת הישיבה, ומחיקת ההתיישבות והתורה מחומש ומצפון השומרון נדע בוודאות שרה"מ בנט נהיה המועמד המוביל לקבלת פרס יקיר התנועה האיסלאמית".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button