מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ השכל נגד ארגוני המורים: "מבזים את ועדת החינוך פעם אחר פעם"

יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) תקפה הבוקר (רביעי) את ארגוני המורים והעומדים בראשם לאחר שנעדרו מדיון בוועדה שעסק בלמידה משולבת (היברידית).

יו"ר הוועדה ח"כ השכל נדהמה לראות שיפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, שהוזמנה לדיון, בחרה שוב לא להשתתף בו ולא לשלוח נציג מטעמה: "ההסתדרות וארגון המורים מבזים את ועדת החינוך פעם אחר פעם, הם מחרימים את הוועדה משום שכל דבר מעבר להצדעה מוחלטת לדרישות שלהם מתקבלת כמתקפה אישית. בושה שהמקום שדן במערכת ובעתיד של תלמידי ישראל, של המורים, הגננות ותומכי ההוראה מוחרם על ידי מי שמתיימרים להגן עליהם. יש רק שתי פעולות שהם מכירים, איומים או שביתות, מעבר לזה הם כנראה לא מכירים כלום".

הדברים נאמרו במהלך ישיבה בנושא למידה היברידית – בה דרשו חברי הכנסת ממשרד החינוך לחייב את מנהלי בית הספר בנוהל מסודר להוראה היברידית ולמידה מרחוק, ולא, כפי שנעשה עד עכשיו כהמלצה בלבד, שיישומה מותנה ברצונם הטוב של ההנהלה וצוות ההוראה בבית הספר. עוד ביקשה הוועדה לחייב מורים לעבור הדרכה טכנולוגית שתאפשר להם ללמד טוב יותר באמצעות תוכנות ללמידה מרחוק. בישיבה עלה כי לא כל המורים עברו הכשרה טכנולוגית להוראה מרחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתי סאסי, סגנית מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך, אמרה בישיבה כי "הסתדרות המורים התנגדה לשיעור מצולם בזמן אמת. אנחנו אפשרנו את זה כחלק מהכלים לבתי הספר, אך לא ככלי יחיד. למידה משולבת, לשיטתנו, היא לא רק למידה בזום, בטח לא עבור ילדים צעירים. להושיב תלמיד יום שלם בזום, אל מול שיעור היא לא מוצלחת. נדרשת התאמה – למידה בכיתות קטנות, שעות פרטניות ועוד".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button