העולם הערבימבזקיםסוריה

התקיפה בסוריה: חייל נהרג וחמישה נפצעו, נזק נגרם לבתים וכלי רכב

הלילה (רביעי) מעט לפני השעה 01:00 נשמעו פיצוצים עזים בקרבת העיר דמשק, בירת סוריה. ברשתות התקשורת המקומיות דיווחו כי מדובר בתקיפה ישראלית וציינו כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה פעלו והצליחו ליירט מספר טילים עוד בטרם פגעו במטרות.

בישראל, במהלך התקיפה נשמעו אזעקות באזור אום אל פחם ובשומרון. בצה"ל הודיעו כי זוהה שיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל וכי לא בוצע יירוט מאחר והטיל התפוצץ באוויר.

ברשתות החברתיות פורסמה תמונה של חלק מהטיל שנורה ונפל בכפר הפלסטיני ג'בע שליד ג'נין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה צה"ל תקף בסוריה מספר מטרות. בהודעת דובר צה"ל נמסר: "בעקבות שיגור טיל נגד מטוסים מוקדם יותר הלילה, צה"ל תקף מטרות טק״א בסוריה, בין המטרות שנתקפו: מכ"ם סורי, וסוללות נ״מ ששיגרו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר.
צה"ל ימשיך לשמור על הגנת שמי מדינת ישראל וביטחונה."

חלק מהטיל שנפל סמוך לכפר ג'בע שליד ג'נין. (צילום: רשתות ערביות)

שגריר רוסיה בסוריה, אלכסנדר יפימוב גינה את התקיפה הישראלית ואמר לסוכנות הידעות הרוסית "ספוטניק": "רוסיה מגנה בתוקף את הגיחות הישראליות בשטח סוריה הבלתי חוקיות כלל וכלל לפי החוק הבינלאומי".

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה מפי גורם צבאי במדינה כי בתקיפה נהרג חייל ועוד חמישה נפצעו. לדבריו הטילים נורו מכיוון דרום מזרח לביירות. "ההגנה האווירית שלנו התמודדה עם הטילים של התוקפנות הישראלית והפלנו בהצלחה חלק מהם. לאחר בדיקת תוצאות התקיפה נמצא כי חייל אחד נהרג וחמישה נפצעו זאת בנוסף לנזק שנגרם"

כתב של סוכנות הידיעות "סאנא" הוסיף כי נגרם נזק לבתי אזרחים ומכוניות בעיר קודסאיה, צפונית-מערבית לדמשק.

תקיפה ישראלית בסוריה
צילום: סוכנות הידיעות "סאנא"
תקיפה ישראלית בסוריה
צילום: סוכנות הידיעות "סאנא"
תקיפה ישראלית בסוריה
צילום: סוכנות הידיעות "סאנא"
תקיפה ישראלית בסוריה
צילום: סוכנות הידיעות "סאנא"
תקיפה ישראלית בסוריה
צילום: סוכנות הידיעות "סאנא"
תקיפה ישראלית בסוריה
צילום: סוכנות הידיעות "סאנא"

במהלך התקיפה המיוחסת הלילה לישראל, הפעילו הרוסים מערכות הגנה אלקטרוניות מתקדמות מלטקיה אשר גרמו לשיבוש ג'י.פי.אס במרחב, המשפיעה גם על נחיתת המטוסים בנמל התעופה בן גוריון. יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שרוסיה מפעילה את מערכות השיבוש וזאת בכדי לשמור על חייליה. בישראל פועלים כנגד בכדי לנטרל את ההפרעות הנגרמות על ידי המערכות הרוסיות.

פעילי רשת אשר עוקבים אחר תנועת כלי הטיס באזור, הפיצו תמונה ובה נראה "זיגזג" של כמה טיסות באזור במהלך התקיפה, הנובע כתוצאה מהפעלת מערכות אלו על ידי רוסיה.

על פי גורמי ביטחון בישראל, נעשתה בעבר פנייה לרוסיה על מנת שתחדל משימוש במערכות אלו אך ברוסיה מתעקשים כי פעולות אלה נועדו בכדי לשמור מפני פגיעה בצבא הרוסי.

צילום: מתוך טוויטר

Back to top button